Antena 3 emetrà la versió espanyola de “Are you smarter than a fifth grader?”, un reeixit concurs de la Fox en el que adults responen a preguntes d'Educació Primària amb l'ajuda de xiquets, darrere d'haver arribat a un acord amb la productora Globomedia, propietària d'una opció del format per al nostre país.
La millor estrena d'un programa americà dels últims 5 anys
“Are you smarter than a 5th grader?”, la traducció de la qual podria ser “Eres més llest que un xiquet de 10 anys?”, és un dels èxits de la TV americana del moment. La bona acollida del programa va sorprendre els propis responsables de la Fox quan es va estrenar el passat 27 de febrer, com una sèrie de tres especials, davant de 26,6 milions d'espectadors (11.2 punts de rating i 26% de share), convertint-se en el millor debut d'un programa de la cadena de Murdoch dels últims huit anys, i la millor estrena en qualsevol televisió americana dels últims 5 anys.
17 milions de seguidors en EE.UU.
Cal tindre en compte que eixe dia “Are you smarter than a fifth grader?” s'oferia després de “American Idol”, beneficiant-se del massiu arrossegament d'espectadors del reality musical, encara que el concurs de la Fox ha mantingut el seu èxit en posteriors emissions i actualment ocupa el lloc número 12 en el rànquing de programes més vistos de la temporada en EE.UU., amb una mitjana de 17 milions de seguidors.
La mecànica del programa
En “Are you smarter thar a 5th grader?”, presentat pel còmic i actor Jeff Foxworthy, els concursants són adults que han de respondre a una sèrie d'11 preguntes classificades per assignatures que s'estudien els xiquets de primer a quint grau en el sistema escolar americà. El premi va augmentant en funció de la dificultat de les preguntes, des de 1.000 dòlars fins a un milió de dòlars.
El plató recrea una escola. El concursant compta amb l'ajuda de cinc xiquets, que són els mateixos en tots els programes. Triant a un d'ells, disposa de tres comodins: un que li permet copiar la resposta de l'escolar sense mirar-la, un altre que li dóna l'opció de mirar la seua resposta i després decidir si la vol o no, i un últim que li salva si s'equivoca i el seu company de pupitre respon correctament.
Quan el concursant falla una pregunta (i no resulta segó), perd tots els diners acumulats, llevat que ja haja passat la pregunta quinta, i en este cas descendix a 25.000 dòlars. El concursant pot plantar-se sempre que vullga després de veure una pregunta que no s'atrevisca a respondre. Però si continua i falla, ha de mirar a la càmera i despedir-se amb la frase del programa: “No sóc més llest que un xiquet de 10 anys”.
“Sabíem que seria divertit de veure, perquè cada dia la gent demostra fins a quin punt han oblidat els seus estudis primaris. Quan afiges un grup de xiquets de 10 anys, el resultat és un programa divertit i televisió familiar”, ha declarat el seu creador.
Exportat a uns quants països
Darrere del seu èxit en EE.UU., el format que produïx Mark Burnett (“Survivor”, “L'aprenent”) ja ha sigut renovat per altres 13 entregues i s'ha exportat a altres països com França, Alemanya, Itàlia, Austràlia, Escandinàvia, Bèlgica, Brasil i Filipines .Canadà i Dubai ja emeten els programes originals.
No hay comentarios:
Publicar un comentario