miércoles, 19 de septiembre de 2007

LA CADENA AMERICANA CBS ESTRENA UN "GRAN HERMANO" AMB XIQUETS

La cadena americana CBS estrena hui "Kid Nation", versió infantil de Gran Hermano que arranca entre controvèrsia per la curta edat dels participants i la denúncia d'una de les mares.

El programa, que no està produït per Endemol ni forma part de la franquícia de "Big Brother", mostrarà a partir de hui com conviuen un total de 40 xiquets de 8 a 15 anys en una casa situada en la localitat "fantasma" de Bonanza (Nuevo México), al sud de Santa Fe.

Durant 40 dies, els xiquets s'encarreguen de preparar les seues menjars, netejar, crear un govern i dirigir els seus propis negocis, sense la intervenció o participació d'adults. Però, per a Janis Miles, mare d'una de les menors que participen en l'espai, l'experiència s'aproxima a abús de menors i negligència.

Segons publicava este estiu el New York Times, Miles envió una queixa a les autoritats de Nou Mèxic després que el programa acabara la fase de producció, que va finalitzar al maig passat.

Van beure lleixiu per equivocació i es van cremar cuinant

El rotatiu assenyala que tant la mare com la CBS coincidixen que diversos xiquets van necessitar cures mèdiques darrere d'ingerir lleixiu que algú havia deixat sense identificar en una botella de refresc.

A més, Divad, la filla de Miles, d'11 anys, es va cremar la cara mentres cuinava. El cap de policia de Santa Fe va enviar la queixa de Miles a les autoritats civils després de determinar que no havia trobat indicis d'activitat criminal.

Romaine Serna, funcionària de l'estat de Nou Mèxic que treballa en el departament supervisor de l'entrega de llicències a dependències per a l'atenció de menors, va dir que quasi amb seguretat el projecte infringix les lleis estatals que exigixen que les dependències en què viuen xiquets siguen revisades i obtinguen la llicència pertinent.

La funcionària va dir que CBS mai s'havia posat en contacte amb les autoritats de l'estat. Serna apuntó que si la seua agència haguera rebut queixes dels pares quan es van produir els incidents, s'hauria encarregat de respondre'ls i refermar la seguretat dels xicotets.

No s'ha violat cap llei, segons la cadena

Els responsables de la cadena de televisió asseguren, per la seua banda, que no han violat cap llei. "Ens sentim segurs que açò va ser correcte des del punt de vista legal", va dir al New York Times Ghen Maynard, vicepresident executiu de programació alternativa.

Jonathan Anschell, el responsable d'assumptes legals de CBS en la costa Oest, va assegurar que un inspector del Departament de Treball va visitar el lloc en què es rodava el programa durant la fase de producció.

Però Carlos Castaneda, un portaveu del Departament de Treball de Nou Mèxic, diu que l'inspector no va tindre accés a les instal·lacions. L'emissió de 'Kid Nation', l'únic espai del seu estil en la televisió nord-americana, ha generat gran expectació i crítiques des que CBS va donar a conéixer els seus plans al maig passat.

La CBS porta el programa als col·legis americans

La CBS ha decidit portar el màrqueting del seu nou programa directament al target que perseguix: els xiquets. D'esta manera, la cadena ha posat en marxa visionats del seu polèmic reality xou en un bon nombre de col·legis nord-americans, amb l'objectiu de generar una imatge positiva. Estudiants, pares i professors han sigut invitats a veure el programa en ciutats com Miami, Boston, Chicago i Denver, informa la revista Variety.

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele