La televisió de pagament a Espanya va guanyar 275.000 clients a Espanya en l'últim any, principalment gràcies a les companyies que presten este servici a través d'ADSL -Internet d'alta capacitat-, i a costa dels operadors que oferixen este servici per satèl·lit o cable, que, a pesar de tot, continuen sent les majoritàries. Les famílies espanyoles amb televisió de pagament sumen 3.5 milions, el 22.3 per cents de les llars.
Esta quota de mercat és un 1,. Per cent superior al trimestre precedent i 1.1 punts millor que el mateix període de l'any anterior, quan hi havia 3.2 milions de clients, segons consta en l'últim informe de Xarxa.Es sobre equipament en les llars. En este període, segons els autors de l'informe, la televisió sobre IP (Internet Protocol) ha mostrat una expansió "molt notable", fins al punt que s'ha arribat a duplicar els abonats: de 306.000 a primers de 2006 a 635.000 al començament d'enguany.
Per contra, el sistema de satèl·lit ha patit una minva de 6 punts percentuals de quota de mercat, entés en gasto dels consumidors i no en audiència, mentres el cable ha patit una rebaixa de tres dècimes en un any. A pesar d'això, els abonats a televisió per ADSL continuen sent la tercera opció amb un 10 per cent del mercat. El sistema que lidera la facturació és el satèl·lit, amb un 60.2 per cent de la facturació, mentres que el 2.8 per cent restant correspon a abonats al cable.
Quant al gasto per abonat en euros, durant el primer trimestre de l'any va ascendir a 3.,2 euros al mes, lleugerament per davall dels 34.5 euros per client l'any anterior, el que suposa un mercat de 315 milions d'euros, un 22 per cent més.
Finalment, el motiu principal que adduïxen els enquestats per a no abonar-se a esta distribució de continguts és que "té suficient" amb la televisió gratuïta, resposta que, no obstant això, cada vegada pesa menys, i és contestada per quasi cinc punts menys. Darrere d'este motiu, seguix l'alt preu (24.9 per cent), que també ha baixat com a argument en contra, i que els usuaris "no la necessiten" (un 24.7 per cent). També perden pes com a arguments que el baix consum televisiu o el seu escàs interés.
Els usuaris d'este servici el situen com el segon del que més satisfets es troben, amb un 51.9 per cent de respostes que admeten rebre "molt o suficient", si bé fa un any ho afirmaven un 52.8 per cent.
No hay comentarios:
Publicar un comentario