miércoles, 2 de mayo de 2007

AUDIÈNCIES D'ABRIL


A l'abril, Telecinco es manté líder per damunt del 20% en el seu catorzé lideratge, Cuatro anota màxim i La 2 es recupera

L'anàlisi del mes:

1.- Telecinco manté una quota superior al 20%

Telecinco, amb el 20,1%, millora una dècima el seu resultat del mes de març i torna a encapçalar el rànquing de les cadenes més vistes a Espanya per catorzé mes consecutiu. La cadena de Mediaset imposa el seu lideratge tots els dies de la setmana i franges horàries, a excepció del dissabte (on governa Antena 3) i de la matinada (amb l'hegemonia de TVE-1).

Per grups sociodemogràfics, Telecinco lidera tant en hòmens com en dones, en adults jóvens i madurs (25-64 anys), en classes mitjanes i altes, i per regions és la referència dels espectadors a Andalusia (19,1%), Astúries (24,9%), Canàries (21,4%), Catalunya (19,1%), Galícia (19,3%), Madrid (22,1%), País Basc (24,3%) i València (20,3%).

2.- Antena 3 (17,5%) manté el segon lloc

A més de dos punts i mig de la cadena líder se situa Antena 3 (17,5%), que a pesar del descens de set dècimes respecte al mes passat, conserva la seua segona posició en el rànquing de cadenes, lloc que fins a dos dies abans de finalitzar el mes compartia amb TVE-1.

Per la seua banda, Antena 3 manifesta un lideratge indiscutible en xiquets i jóvens (de 4 a 24 anys d'edat), el principal target de la cadena de Planeta, sent la cadena més seguida en la regió de Múrcia (22,8%). A més, en el repartiment per dies de la setmana, Antena 3 gaudix del domini dels dissabtes (18,5%), gràcies als bons rendiments de la sobretaula i de la vesprada en esta jornada per la seua oferta cinematogràfica.

3.- Pèrdues en TVE-1 (17,3%) i guanys en La2 (4,5%)

TVE-1 (17,3%) perd set dècimes en relació al mes de març. El descens més pronunciat es registra en els matins del cap de setmana, quan en el mes anterior es van succeir les retransmissions del campionat de motociclisme GP d'Espanya. En el desglossament diari d'abril 2007, la cadena pública lidera en dos jornades, el dia 19, gràcies a la segona emissió del programa “Tinc una pregunta per a vosté”, que en esta ocasió entrevistava el líder de l'oposició Mariano Rajoy ponderant una mitjana de 6,338,000 espectadors com a audiència mitjana i un 34,9% de quota de pantalla, i el diumenge 22, amb l'emissió del motociclisme GP de Turquia (3,157,000 i 34,8%).

Quant als resultats per grups socials, TVE-1 conserva la seua hegemonia en els majors de 64 anys, en les classes mitges-baixes i baixes i en els àmbits d'Aragó (20,5%), Balears (19,4%), Castella la Manxa (21,9%) i Resta (23,8%, on s'engloben les comunitats sense televisió autonòmica pròpia.

Per la seua banda La2 (4,5%) mostra un creixement de tres dècimes en el mes d'abril sobre març, interrompent així la tendència decreixent dels últims mesos, amb l'emissió de “Dones desesperades”, com a símbol del que desitja la nova direcció en el seu posicionament d'audiència.

4.- Rècords d'audiència d'ATV (Aragó), TPA (Astúries) i 7RM (Múrcia)

El grup de televisions autonòmiques que formen les FORTA (Federació d'Organismes de Ràdio i Televisió autonòmics) amitjanen el 14,9 %, dos dècimes menys que allò que s'ha collit durant el mes de març, però no totes elles presenten minves en els seus resultats, inclús es registren els màxims mensuals de les autonòmiques de recent creació: ATV (ARAGÓ) en un ascens sostingut des que començara a ser mesurada per TNSofres en el mes de novembre 2007, aconseguix el seu millor dada mensual amb un 6,5%, el mateix li succeïx a l'asturiana TPA (4%) que creix set dècimes respecte al mes de març i a la murciana 7RM (2,8%) que augmenta en un punt, el que per a dita emissora suposa un increment d'un 55% sobre el seu resultat del mes anterior.

La cadena autonòmica que aconseguix una major quota de pantalla és TV3 (16,9%) a pesar de la pèrdua de set dècimes durant el mes d'abril, la seguix CSUR (15,9%, -0.8 punts), TVG (15,2%, +0,2 punts), ETB2 (14,8%, -0.8 punts), C9 (12,8%, -0,8 punts), CMT (12,1%, +0,6 punts), TVM (10,6%, -0,3 punts), TVCAN (9,6%, -0,2 punts), IB3 (7,2%, -0,1 punts), ETB1 (4,2%, +0,9 punts), C2A (4,2%, +0,3), K33 (3,5%, -0,1 punts) i PUNT2 (2%, +0,1 punts)

5.- Cuatro (7,8%) firma el seu millor dada mensual

De nou este mes, Cuatro (7,8%) torna a firmar el seu màxim històric, registrant una dècima més que al març, i dos punts més que a l'abril del 2006. El perfil de l'audiència de Cuatro es focalitza cap als hòmens, el grup de 13 a 34 anys, classes mitges-altes i altes i en els àmbits de Canàries (10,3%), Aragó (9,3%), Madrid (9,1%) i Catalunya (8,3%). Quant als dies de la setmana, el dimarts és la jornada en què Cuatro obté els seus majors rendiments amb el seu programa franquícia “House”.

6.- La Sexta (3,3%) lleu minva

La Sexta (3,3%) baixa dos dècimes en relació al mes de març. Les ofertes programàtiques que majors rendiments aporten a la cadena són el futbol de Lliga de Futbol dels dissabtes, la sèrie “Presó Break” dels dijous i el programa “Sé el que vau fer l'última setmana” en la sobretaula de dilluns a divendres, junt amb la final de la Copa ULEF de basket que va guanyar el Real Madrid.

7.- Gran rècord de les Temàtiques (11%)

Les cadenes Temàtiques (11%, la suma de més de 100 canals) són el grup que manifesten un major creixement (+0,9 dècimes), un mes més superen el seu màxim històric i diumenge passat dia 29 (14,1%) Cullen a més el seu millor dada diària. Encapçalen la classificació en este epígraf en les tres primeres posicions les cadenes FOX, Canal + 1 i AXN.

Les emissores locals milloren el seu fidelització d'audiència (3,3%), amb un guany de tres dècimes amb respecte del mes passat, gràcies als resultats obtinguts per la dita oferta en les jornades de la Setmana Santa on aconseguixen des de sempre els seus millors índexs.

8.- El Cable i la TDT augmenten la seua representació

Sobre els diferents sistemes de distribució, cal mencionar que l'analògic terrestre (76,4%) continua sent el majoritari amb una pèrdua de quasi un punt (77,4 %) del mes anterior. Per tipologia de suports el consum de TDT s'incrementa dos dècimes fins a aconseguir el 5,9% del temps total que es dedica a veure la televisió, mentres que el Cable puja una dècima (11,1%) i el Satèl·lit millora sis dècimes (6,3%).

9.- El València-Chelsea el més vist del mes

L'emissió més vista del mes és la retransmissió en Antena 3 del partit de la Lliga de Campions que va enfrontar a València – Chelsea amb 6,343,000 espectadors d'audiència mitjana i 37,6% de quota de pantalla. A escassa distància li seguix “Tengo una pregunta para usted” en TVE-1 (6,338,000 - 34.9%) i les altres emissions més seguides de la taula les ocupen les sèries de Telecinco “CSI”, la ficció nord-americana se situa amb la sèrie més vista del mes, i “Aída”, així com la “Fórmula 1:G.P.Bahrain” (5,212,000 – 49,4%).

10.- Prop de 33 milions d'espectadors sintonitzen diàriament amb la televisió

Per a finalitzar, incloem uns apunts sobre el consum de televisió de l'acabat de finalitzar mes.

El temps que cada espanyol dedica al dia a veure la televisió és de 225 minuts com a mitjana (3 hores i 45 minuts), set minuts menys que al març 2007. Al llarg del dia, una mitjana de 6,562,000 de persones van veure la televisió, sent el prime estafe (20:30 – 24:00 hores) la franja horària que reunix a un nombre més gran de telespectadors, xifra que ascendix a una mitja de 14,795,000. A més, cada dia, entorn del 78,3% de la població, ve

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele