La novetat de la proposta europea és que hi haurà més publicitat ja que el límit actual de 3 hores diàries es canvia pel de 12 minuts com a màxim cada hora d'emissió, el que en la pràctica suposa augmentar el temps de publicitat diària a 4,8 hores.
Els programes per a xiquets, els informatius i les pel·lícules podran interrompre's per anuncis cada 30 minuts, enfront de la situació actual, que depén de les normes de cada país.
En el cas dels programes infantils, no podran ser interromputs amb publicitat aquells que duren menys de 30 minuts.
Els presentadors podran continuar anunciant productes
Esta nova norma, proposta fa uns mesos per la comissària europea de Societat de la Informació, la luxemburguesa Viviane Reding, haurà de ser referendada el 24 de maig pel Consell de ministres de Cultura de la Unió Europea, i després, en el Ple de l'EuroCambra.
Els actors o els presentadors podran continuar mostrant productes en els espais televisius encara que amb normes estrictes, com que no es puga usar en programes informatius, de xiquets, documentals o programes en què es donen consells a la població.
En els casos en què s'empre esta pràctica, s'haurà d'advertir a l'espectador al principi i final del programa amb un senyal, que també haurà d'utilitzar-se en els talls publicitaris.
També es preveu la creació d'un codi de conducta per a impedir l'emissió d'anuncis de 'menjar ràpid' dirigits als xiquets.
No hay comentarios:
Publicar un comentario