Així mateix, fonts de la cadena de Mediaset van assenyalar a Europa Press que l'adquisició dels drets de la màxima competició automobilística per part de Mediapro evidència la irrupció en el mercat dels drets de continguts de "un grup d'aficionats novells", i van agregar que altres elevades inversions en drets de retransmissions esportives han demostrat recentment la seua escassa rendibilitat, tant en matèria de resultats econòmics com d'audiència.
En el cas de la Fórmula 1, les fonts consultades van indicar que esta competició és "un dels molts continguts que garantixen el lideratge de Telecinco", encara que "no el més segur" perquè les carreres se celebren només cada dos setmanes i en el transcurs de "alguns mesos" a l'any, a més de dependre dels resultats, en este cas el pilot espanyol, Fernando Alonso. "El lideratge el fa l'homogeneïtat, el dia a dia", van explicar.
Darrere d'assenyalar que hagueren pogut retindre els drets "per una important inversió", les mateixes fonts van destacar que la recent adquisició d'Endemol demostra que Telecinco "no té por d'inversions fortes quan està garantit el retorn", una cosa que al seu parer no ocorre en este cas, on "era evident que no donaria cap rendibilitat".
Efectivament, segons informa hui la premsa, si Telecinco desembossa actualment dotze milions d'euros per temporada de F-1, Mediapro ha acordat abonar a l'empresa de Bernie Ecclestone la fredolina de 36 milions d'euros el primer any. Esta quantitat s'anirà incrementant progressivament fins a arribar un muntant de 200 milions pel lustre adquirit.
Segons fonts de Telecinco, que continuarà explotant els drets esta temporada i la pròxima, la cadena viu en un clima de "enorme tranquil·litat", ja que el lideratge "ho fa l'homogeneïtat, el dia a dia", com ho posa en relleu el fet que lideren l'audiència en els últims mesos, abans que començaren les carreres de Fórmula 1.
En l'actualitat, els drets estaven fins al 2008 en poder de Telecinco i de TV3, en este cas per al territori català.
Este és el tercer acord de gran calibre que aconseguix el grup Imagina, format per la fusió dels grups Arbol-Globomedia i Mediapro, ja que en l'anterioritat s'havia fet amb els drets televisius del Real Madrid i el FC Barcelona.
TV3, "tranquil·la" davant de la compra dels drets de Fórmula 1 per Mediapro
Televisió de Catalunya (TVC) es va mostrar hui "tranquil·la" després de l'anunci de compra dels drets de Fórmula 1 per la productora Mediapro per al període comprés entre 2009 i 2013 i va recordar que tenen un "acord verbal" amb la societat Formula One Management per a retransmetre els grans premis fins al 2011.
Un portaveu de TV3 va explicar a Europa Press que este acord -"no firmat encara"- a què es va arribar amb la societat de Bernie Ecclestone consta en les clàusules de què acaba de firmar Mediapro, pel que la productora sap que "hi ha un acord per a renovar".
Les mateixes fonts van sostindre que en 2009 "ens haurem d'entendre" amb Mediapro per a "conservar l'acord verbal" a què TVC va arribar amb Formula One Management.
TVC, que ha oferit els campionats de manera consecutiva els últims 11 anys per a Catalunya, ha anat incrementant les seues quotes d'audiència en les carreres d'automobilisme, arribant fins al 26,7% de quota mitjana el passat any.
No hay comentarios:
Publicar un comentario