domingo, 6 de mayo de 2007

ES PREPARA "EL DESTAPE" A ANTENA 3

Antena 3 incorporarà pròximament un nou concurs d'entreteniment de dilluns a divendres. La cadena preveu llançar a finals de maig en la seua franja matinal “El destape”, un format ideat per Merrill Heater –Guru dels concursos als Estats Units-, que s'estrena mundialment al nostre país.

L'adaptació a Espanya de “Three blind mice” (títol de l'original), que té l'atzar i l'estratègia com a components principals, va a càrrec de Martingala, productora que també realitza amb èxit els concursos “La ruleta de la suerte” i “¿Quién quiere ser millonario?” per a la cadena.

Una mecànica molt simple

El nou concurs d'Antena 3 es basa fonamentalment en la simplicitat de la seua mecànica. Tres concursants, desconeguts entre ells i sense cap contacte previ que els permeta fer trampes, juguen una sèrie de tandes amb tres premis en joc en cada una d'elles.

Un dels tres premis de cada tanda és magnífic i de gran valor. Els altres dos són bons, encara que de menor valor relatiu, però potser més assequibles i amb menys risc per a obtindre.

El joc és molt simple. L'única cosa que ha de fer cada un dels tres concursants és triar el premi que desitge emportar-se, sense veure el que altres han triat, encara que interactuant amb ells anteriorment per a tractar d'endevinar el que triaran. Finalment, el concursant només s'emportarà el premi que ha triat si és l'únic que l'ha triat. Si la seua elecció coincidix amb la d'algun dels altres dos concursants, cap se'l portarà.

Imaginem que han de triar entre un Porsche de 120.000€, una targeta de crèdit amb un saldo de 50.000€ o un safari a Àfrica valorat en 30.000€. S'atreviran els tres a optar pel premi de major valor arruïnant les possibilitats reals d'aconseguir-lo? Optaran tots pels premis menors amb el que és més senzill emportar-se alguna cosa a casa?

Psicologia i sort

Es tracta, per tant, d'un concurs psicològic en què els participants depenen de les decisions secretes dels seus companys i de la capacitat personal de definir una estratègia anticipant les decisions dels altres.

La seua elecció de premi no es basarà en el que vullguen obtindre únicament, sinó en el que pensen que serà més fàcil aconseguir, encara que finalment serà la sort i l'atzar els que decidisquen qui es porta el premi: aquell el concursant l'elecció del qual haja sigut l'única.

El presentador tindrà un paper “manipulador”

El presentador de “El destape”, per al que la cadena baralla diverses opcions, és una part activa del programa, ja que preguntarà a cada un dels concursants sobre les seues vides privades perquè ens donen pistes sobre la seua elecció del premi. Els concursants poden mentir en les seues respostes per a tractar d'enganyar als altres i donar pistes falses, com és lògic.

Els acompanyants també juguen

Una de les novetats de “El destape” és que els acompanyants dels tres concursants també entren en el joc i poden influir i canviar el resultat del concurs d'una forma radical.

En realitat no seran tres jugadors sinó sis, ja que els tres acompanyants, ubicats en idèntiques posicions que els concursants, però enfrontats a ells, han de seguir el mateix procés mental que els concursants principals i també se'ls demanarà la seua elecció d'un dels premis.

De fet, en el programa se “destapen” en primer lloc les eleccions dels acompanyants, d'una en una. Si les eleccions dels tres acompanyants coincidixen no tenen ja cap possibilitat de guanyar el premi que han triat. Si els tres concursants trien el mateix premi i perden, el resultat de les opcions dels acompanyants serà el que condicione si s'emporten un dels luxosos premis a les seues cases.

Merrill Heatter, el creador de "El destape"

Merrill Heatter és un reputat creador, productor i distribuïdor de concursos de televisió americans. Guanyador de quatre Emmys, ha desenvolupat al llarg de la seua carrera més de 30 programes, entre ells alguns dels més populars de la TV nord-americana com “Celebrity Game”, “Battlestars” i “All Star Blitz”.

Heatter també va participar en la posada en marxa del reeixit “Wheel of Fortune” ("La Ruleta de la suerte"). Recentment, la seua productora ha venut els drets de tots els seus formats a Sony Pictures Television.

Antena 3 continua apostant pels concursos diaris

Amb la vinent estrena de “El destape”, Antena 3 reforça la seua confiança en els concursos, un gènere que li està donant excel·lents resultats gràcies a “La ruleta de la suerte” en el matí, “Quién quiere ser millonario?” en l'access prime estafe i “1 contra 100” en el cap de setmana.

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele