miércoles, 2 de enero de 2008

EN 2007 HEM VIST DE MITJA MES TELEVISIO QUE MAI

2007 va ser l'any en què més televisió vam veure: 223 minuts per persona i dia, 5 minuts més que el rècord anterior aconseguit en 2004 (218 minuts). La fragmentació de l'audiència amb les noves cadenes, temàtiques i TDT, protagonista de l'any.

Els titulars de l'any

- Rècord de consum televisiu en 2007: 223 minuts per persona i dia, 5 minuts més que el rècord anterior aconseguit en 2004 (218 minuts).

- Telecinco es convertix en la cadena més vista del país per Quart any consecutiu amb un 20,3% com a adscripció mitjana, en un any on s'incrementa la fragmentació televisiva.

- La Sexta, les emissores Temàtiques i Cuatro, són les úniques cadenes que creixen en 2007, les tres amb les seues millors quotes històriques.

- Mínim anual per a TVE-1 (17,2%), autonòmiques (14,7%), La 2 (4,6%) i locals (2,6%).

- Considerable creixement de la TDT (7%) i del Cable (11,9%).

- Creació del grup de ‘autonòmiques Privades' al juny, compost per la catalana 8TV i la madrilenya Onda 6 TV, anteriorment incloses en el conjunt de cadenes locals.

- Els esdeveniments esportius (futbol i Fórmula 1) copen el rànquing d'emissions més vistes. L'emissió no esportiva més vista de l'any és 'Shreketefeliz Navidad' (emés el 25 de desembre) d'Antena 3 que supera els 6,5 milions d'espectadors d'audiència mitjana.

- 'C.S.I.' és l'obra de ficció forana més vista i 'Aída' la de ficció nacional.

- Destaca la nova aposta pel debat polític de TVE-1 'Tengo una pregunta para usted', i la favorable trajectòria de la sèrie 'Yo soy Bea' de Telecinco.

- El consum individual de televisió continua sent el majoritari, seguit del dual i finalment del consum en grup (tres o més persones).

L'anàlisi de l'any

1. Consum televisiu

Va ser l'any de la història d'Espanya en el que més vam veure la televisió. 223 minuts per persona i dia. Les dones i els majors, els que més veuen la tele.

2. Resultats anuals

Telecinco és la cadena més vista per Quart any consecutiu encara que perd audiència. Només creixen les temàtiques, Cuatro i laSexta.

3. Evolució mensual de cadenes

Telecinco ha liderat els 12 mesos de l'any, encara que amb només el 19% al febrer i desembre. Les temàtiques estan en alça. El basket va disparar a laSexta.

4. Comparatiu qualitatiu i cicles de vida

Telecinco lidera entre home i dones, així com en edats mitges. Antena 3 és la preferida dels jóvens i L'1, dels jubilats.

5. Franges i dies

Telecinco lidera tots els dies de la setmana excepte el dissabte, en mans d'Antena 3, així com totes les franges excepte el matí i matinat.

6. Cadenes autonòmiques

La FORTA registra el seu mínim anual amb mínims de Telemadrid, Canal 9 i TVG. Canal Sud i TV3 es mantenen un any més com les autonòmiques més forts.

7. Cadenes temàtiques

Amb un 11% de quota de pantalla, aconseguixen rècord absolut en 2007. La cadena FOX és la temàtica més vista de l'any. Teledeporte, de la TDT, en el quint lloc.

8. Cadenes locals

Perden 8 dècimes respecte al 2006 amb l'eixida de les autonòmiques privades. La xarxa d'emissores de Localia torna a liderar de nou el mercat local.

9. Nous sistemes: cable i TDT

La TDT i el cable es mantenen com a sistemes minoritaris encara que creixen al llarg de 2007. El sistema analògic marca mínim amb el 82,3%. Moderat creixement del satèl·lit.

10. Els programes més vistos

El futbol i la Fórmula 1 copen els programes més vistos de 2007. 'Shreketefeliz Navidad', 'Tengo una pregunta para usted', 'Aída' o 'CSI', altres èxits de l'any.

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele