El canvi d'imatge dels 'Telediarios' de L'1 forma part d'un procés tendent a modernitzar, harmonitzar i donar cohesió a la posada en escena dels distints informatius de TVE, inclosos els de La 2.
El nou decorat dels Telenotícies s'ha construït en el mateix espai que l'anterior: l'Estudi 1 de Torrespaña (Madrid), seu de la Redacció central dels Informatius de TVE que dirigix Fran Llorente. Este renovat plató -que vist en la pantalla produïx una sensació de més profunditat i calidesa a través de formes corbes- combina els colors blanc i blau, associats des de fa molts anys a TVE i als seus informatius. Per a ressaltar el canvi s'han incorporat a l'estudi nombrosos elements visuals que afavorixen el dinamisme i ajuden a comprendre millor el complex relat de l'actualitat: pantalles, rètols, llums i dispositius gràfics contribuïxen a fer més fàcil i atractiva la transmissió de les notícies.
Nova capçalera
També s'ha creat un nou logotip per a la marca TD (Telediario), que s'associa des de sempre a Televisió Espanyola i als seus informatius. El nou logo 'TD', amb formes més suaus i corbes, va acompanyat d'un símbol que serà l'eix de tota la iconografia del Telediario: el quadrat. Les aplicacions del desenrotllament gràfic (ràfegues, retolacions, fons…) combinaran estos dos elements: el TD i el quadrat.
El quadrat és precisament l'origen de tota la seqüència de la nova capçalera. A través d'un desenrotllament tridimensional -que sorgix d'una trama de desenes de xicotets quadrats- es va formant la imatge final del mapamundi, que simbolitza l'aspiració de contar als telespectadors tot el que passa en el Planeta.
El color identificador del TD continua sent el blau, amb una novetat afegida: s'ha creat una paleta de tres blaus de distinta intensitat, que s'empraran -del més clar al més fosc- per a diferenciar les diferents edicions, en funció dels seus horaris d'emissió.
La nova sintonia del Telenotícies, un so "high tech" amb molt de ritme, l'ha compost Josep Sanou, acreditat especialista en este tipus de música. Igual que la resta dels elements que donen vida a la capçalera, la sintonia constituïx una part essencial de la nova aposta del TD per la senzillesa i la modernitat.
Lideratge d'informatius
Este canvi en la imatge dels informatius, unit a la innovació tecnològica, constituïx un pas més en l'ambiciós projecte de transformació emprés per la corporació RTVE, constituïda el passat 15 de gener del 2007. Els Telediarios tenen acreditada la seua gran solvència professional, que es plasma cada dia en una informació la veracitat i pluralitat de la qual és reconeguda en tots els àmbits.
L'audiència també abona eixa realitat amb un seguiment sostingut i renovat mes a mes pels espectadors. En el passat mes de desembre -a falta encara dels resultats definitius- el conjunt dels Telenotícies de sobretaula (15 hores) i nit (21 hores), en les seues edicions de dilluns a diumenge, són els informatius més vistos d'Espanya, amb una mitjana de 2.851.000 espectadors (dades fins al 28 de desembre).
Els Telenotícies són també els informatius més vistos (milers d'espectadors) de la temporada televisiva que va començar al setembre, en les seues edicions de sobretaula i nit i de dilluns a diumenge, sempre segons els còmputs disponibles fins a la data. L'audiència mitjana és de 2.740.000 espectadors i el "share" del 20,5%.
Els resultats definitius de la temporada no es coneixeran fins als primers dies d'este 2008. Fins llavors, totes les dades confirmen el lideratge global els Telenotícies que presenten Ana Blanco i Lorenzo Milá, de dilluns a divendres, i María Casado i David Cantero els caps de setmana.
No hay comentarios:
Publicar un comentario