Que “Aquí hay tomate” ha perdut pulmó esta temporada és una cosa que saben tots els analistes de televisió. I que Telecinco no es caracteritza per abaixar la guàrdia, també és de sobra conegut en el sector.
Per això, no sorprén que la cadena haja decidit prendre cartes en l'assumpte i ferli una volta de femella al veterà i reeixit programa que conduïxen Jorge Javier Vázquez y Carmen Alcayde per a intentar revitalitzar-lo, o almenys, frenar els símptomes de desgast que reflexa en este curs.
Segons ha pogut saber la premsa l'equip de “Aquí hay tomate” prepara des de fa temps una profunda renovació de disseny i continguts, a través de la qual es pretén tornar a l'essència i l'esperit del format original que va nàixer fa quatre anys revolucionant el periodisme de cor amb un llenguatge visual que va crear escola en la televisió espanyola.
Està previst que esta nova etapa de “Aquí hay tomate” arranque dilluns que ve 26 de novembre, si bé podria retardar-se alguna setmana.
Tornada al format original
D'esta manera, “Aquí hay tomate” ha decidit renovar-se inspirant-se en el seu grafisme original, recuperant la força del roig, la famosa llanda del principi (en la fotografia), la sintonia original (“Toma que toma”) i la resta d'icones de l'etapa inicial.
El programa també tornarà a la seua arrel en el que a continguts es referix, tractant de recuperar el to més humorístic del principi que s'ha anat perdent amb el pas del temps, així com els reportatges polèmics d'investigació, que també tenien menys pes últimament en el programa.
Per a emprendre tots estos canvis, el programa també recupera els seus directors inicials, Óscar Cornejo i Adrían Madrid, que tornen a prendre les regnes del programa després d'haver estat un temps bolcats en la seua productora, "La Fábrica de la Tele", que també realitza per a la cadena els espais “El ventilador”, “La noria” i “Hormigas Blancas”.
Pèrdua d'eficàcia en esta temporada
“Aquí hay tomate” continua sent l'espai líder de la sobretaula, però a ningú li ha passat inadvertit que el programa ha patit en este inici de curs un cert desgast d'audiència en relació al seu demolidor èxit dels últims temps.
“En televisió no et pots quedar dormit perquè et despertes mort”. És una de les màximes del conseller delegat de Telecinco, Paolo Vasile, que reflectix molt bé la filosofia de cadena i l'alt nivell d'autoexigència que es marquen els seus directius i que els ha portat a liderar la televisió a Espanya durant 20 mesos consecutius, a diversos punts de distància dels seus competidors immediats, Antena 3 i L'1.
“Aquí hay tomate” és un dels programes més polèmics de la televisió i que més querelles acumula en Telecinco -l'última, la de Ronaldinho-, però, al mateix temps és un dels espais més emblemàtics i que més contribuïxen a vertebrar la graella de la cadena.
Per esta raó, els directius de Telecinco no estan disposats que el programa de Jorge Javier Vázquez perda el seu imbatibilitat, que s'ha vist erosionada esta temporada per l'espai revelació de laSexta, “Sé lo que hicisteis...”, i per la telenovel·la de L'1 “Amar en tiempos revueltos”, que li xafa els talons i inclús ha aconseguit superar-lo per un dia. Va ser el passat 26 d'octubre quan “Aquí hay tomate” va perdre per primera vegada en quota de pantalla amb el serial de la cadena pública.
Encara que la seua derrota va ser per la mínima, amb un 21% i 21.2% de share respectivament, este fet ja venia a demostrar que “El Tomate” no travessa pel seu millor moment. Així, la seua mitjana en esta temporada és d'un 22.5% de quota i 2.685.000 espectadors, mentres que el curs passat va amitjanar un 25.7% i 3.086.0000. És a dir, que ha perdut ja més tres punts i quasi 400.000 espectadors d'una campanya a una altra.
Entre els possibles motius d'este descens es troba la major regularitat que oferix “Amar en tiempos revueltos” (19.1% i 2.137.000) en La i la puixança de l'espai “Sé lo que hicisteis…” (7.4% i 896.000) en laSexta, amb el que des de fa dos setmanes competix a més frontalment.
A pesar de tot això, el programa que produïx "La Fábrica de la tele" (“El ventilador”, “La noria”, “Hormigas blancas”) continua sent líder de les sobretaules de dilluns a divendres. En este cas, la nova etapa que estrenarà molt prompte “El Tomate” no es tracta d'un “renovar-se o morir” sinó més aïna d'un “canviar perquè tot seguisca igual... o millor”.
Audiència de “Aquí hay tomate” per temporades
2007/08: 22.5% 2.685.000
2006/07: 25.7% i 3.090.000
2005/06: 24% i 2.882.000
2004/05: 25.1% i 2.976.000
2003/04: 24.3% i 2.843.000
2002/03: 18.3% i 2.036.000
Per això, no sorprén que la cadena haja decidit prendre cartes en l'assumpte i ferli una volta de femella al veterà i reeixit programa que conduïxen Jorge Javier Vázquez y Carmen Alcayde per a intentar revitalitzar-lo, o almenys, frenar els símptomes de desgast que reflexa en este curs.
Segons ha pogut saber la premsa l'equip de “Aquí hay tomate” prepara des de fa temps una profunda renovació de disseny i continguts, a través de la qual es pretén tornar a l'essència i l'esperit del format original que va nàixer fa quatre anys revolucionant el periodisme de cor amb un llenguatge visual que va crear escola en la televisió espanyola.
Està previst que esta nova etapa de “Aquí hay tomate” arranque dilluns que ve 26 de novembre, si bé podria retardar-se alguna setmana.
Tornada al format original
D'esta manera, “Aquí hay tomate” ha decidit renovar-se inspirant-se en el seu grafisme original, recuperant la força del roig, la famosa llanda del principi (en la fotografia), la sintonia original (“Toma que toma”) i la resta d'icones de l'etapa inicial.
El programa també tornarà a la seua arrel en el que a continguts es referix, tractant de recuperar el to més humorístic del principi que s'ha anat perdent amb el pas del temps, així com els reportatges polèmics d'investigació, que també tenien menys pes últimament en el programa.
Per a emprendre tots estos canvis, el programa també recupera els seus directors inicials, Óscar Cornejo i Adrían Madrid, que tornen a prendre les regnes del programa després d'haver estat un temps bolcats en la seua productora, "La Fábrica de la Tele", que també realitza per a la cadena els espais “El ventilador”, “La noria” i “Hormigas Blancas”.
Pèrdua d'eficàcia en esta temporada
“Aquí hay tomate” continua sent l'espai líder de la sobretaula, però a ningú li ha passat inadvertit que el programa ha patit en este inici de curs un cert desgast d'audiència en relació al seu demolidor èxit dels últims temps.
“En televisió no et pots quedar dormit perquè et despertes mort”. És una de les màximes del conseller delegat de Telecinco, Paolo Vasile, que reflectix molt bé la filosofia de cadena i l'alt nivell d'autoexigència que es marquen els seus directius i que els ha portat a liderar la televisió a Espanya durant 20 mesos consecutius, a diversos punts de distància dels seus competidors immediats, Antena 3 i L'1.
“Aquí hay tomate” és un dels programes més polèmics de la televisió i que més querelles acumula en Telecinco -l'última, la de Ronaldinho-, però, al mateix temps és un dels espais més emblemàtics i que més contribuïxen a vertebrar la graella de la cadena.
Per esta raó, els directius de Telecinco no estan disposats que el programa de Jorge Javier Vázquez perda el seu imbatibilitat, que s'ha vist erosionada esta temporada per l'espai revelació de laSexta, “Sé lo que hicisteis...”, i per la telenovel·la de L'1 “Amar en tiempos revueltos”, que li xafa els talons i inclús ha aconseguit superar-lo per un dia. Va ser el passat 26 d'octubre quan “Aquí hay tomate” va perdre per primera vegada en quota de pantalla amb el serial de la cadena pública.
Encara que la seua derrota va ser per la mínima, amb un 21% i 21.2% de share respectivament, este fet ja venia a demostrar que “El Tomate” no travessa pel seu millor moment. Així, la seua mitjana en esta temporada és d'un 22.5% de quota i 2.685.000 espectadors, mentres que el curs passat va amitjanar un 25.7% i 3.086.0000. És a dir, que ha perdut ja més tres punts i quasi 400.000 espectadors d'una campanya a una altra.
Entre els possibles motius d'este descens es troba la major regularitat que oferix “Amar en tiempos revueltos” (19.1% i 2.137.000) en La i la puixança de l'espai “Sé lo que hicisteis…” (7.4% i 896.000) en laSexta, amb el que des de fa dos setmanes competix a més frontalment.
A pesar de tot això, el programa que produïx "La Fábrica de la tele" (“El ventilador”, “La noria”, “Hormigas blancas”) continua sent líder de les sobretaules de dilluns a divendres. En este cas, la nova etapa que estrenarà molt prompte “El Tomate” no es tracta d'un “renovar-se o morir” sinó més aïna d'un “canviar perquè tot seguisca igual... o millor”.
Audiència de “Aquí hay tomate” per temporades
2007/08: 22.5% 2.685.000
2006/07: 25.7% i 3.090.000
2005/06: 24% i 2.882.000
2004/05: 25.1% i 2.976.000
2003/04: 24.3% i 2.843.000
2002/03: 18.3% i 2.036.000
No hay comentarios:
Publicar un comentario