No estan tots els que són però sí que són tots els que estan. Alguns van ser retirats per baixa audiència, altres van complir el seu contracte i no van renovar, i més d'un va caure de la graella aprofitant el canvi de la passada temporada a esta.
En tot cas, es van despedir "a la francesa". Ja no estan entre nosaltres i cap mitjà de comunicació -ni tan sols Vertele.Com- es va fer eco de la seua absència.
Fent l'ullet a sèries com “Desaparecida” (La 1) o “Sin rastro” (Antena 3), recordem alguns d'eixos programes que se'n van anar sense fer soroll fins al punt que, quasi, no ens n'havíem adonat.
HORA CERO (La 1)
L'espai de reportatges d'actualitat produït per TVE va aconseguir alçar el late night de La 1 durant la passada tardor. No obstant això, va ser progressivament perdent audiència a mesura que avançava el curs passat (mitjana final del 14% de quota i 773.000 televidents) i el seu èxit depenia del tema que tractava.
El programa, que va desaparéixer sense deixar rastre el passat 4 d'agost amb un reportatge sobre El Solitario, va tindre entre les seues emissions més seguides la dedicada a la figura de l'exalcalde de Marbella i parella de Isabel Pantoja, Julián Muñoz.
AMERICAN DAD (Antena 3)
La sèrie animada per a adults va aterrar este passat estiu com a substituta de “Los Simpson” en el prime estafe dels dissabtes. Nou setmanes després, va desaparéixer de la graella de la cadena amb una mitjana del 16% de quota i 1.429.000 televidents.
Del creador de "Padre de Familia", la sèrie Girava entorn d'un pare de família republicà, conservador i altament paranoic que treballa en la CIA. La família la completaven la seua dona, el seu fill de 14 anys, la seua filla major, un extraterrestre i un peix amb el cervell d'un alemany.
ESTO ES INCREÍBLE (Telecinco)
Audiències acceptables (mitjana del 20.1% i 988.000) per al programa de vídeos impactants conduït per Carolina Cerezuela. Ubicat en l'espectacle dels divendres i posteriorment en el dels diumenges, este espai que suposava el debut com a presentadora en solitari de l'actriu de “Camera café” va desaparéixer sense deixar rastre el passat 15 d'abril.
Heroïcitats, persecucions policials, catàstrofes naturals, sensualitat, realitats extremes de la vida i tot tipus de curiositats eren els protagonistes del programa.
¡MENUDA DECISIÓN! (Cuatro)
Reality en el que pares i mares sense sort en l'amor (fadrins, divorciats o viudos) deixaven en mans dels seus fills la responsabilitat de trobar-los una parella a la seua mesura.
Produït per 3Koma ("El coro de la cárcel"), va aguantar sis emissions en la vesprada dels dissabtes amb una discreta mitjana del 5.8% de quota de pantalla i 397.000 telespectadors.
D CALLE (La 2)
Es va anunciar com el “primer batega xou femení” de la televisió però la seua permanència en pantalla no va passar dels cinc mesos (mitjana del 3.5% de quota i 490.000 seguidors).
El programa presentat per Cayetana Guillén Cuervo no va aconseguir fer-se un buit en la nit dels dijous i l'1 de març “va despedir la seua primera temporada”, segons TVE. A hores d'ara, és poc probable el seu tornada a la cadena pública.
SEXTO SENTIDO (LaSexta)
El programa de debat entre representants del PSOE i PP moderat per Mamen Mendizábal va desaparéixer de la graella el passat 9 de juliol. S'oferia en la mitjanit dels dilluns amb una discreta mitjana del 2.3% de share i 240.000 seguidors, però l'arribada de Buenafuente a laSexta va acabar per sentenciar-lo.
En la seua primera etapa, en el prime estafe dels dilluns, Helena Resano i Cristina Villanueva compartían presentació amb Mendizábal en este espai de Globomedia que també oferia reportatges i entrevistes en plató a famosos.
VAMOS A COCINAR (La 1)
De convertir-se en la revelació de les vesprades diàries a passar inadvertit en l'access sobretaula dels caps de setmana (mitjana del 12.5% de quota i 861.000 espectadors). José Andrés, el famós cuiner asturià establit als Estats Units, va desaparéixer de la graella de L'1 el passat 17 de juny.
Produït per Ganga ("Cuéntame·, "Desaparecida"), “Vamos a cocinar”, que en la seua primera temporada en les vesprades comptava amb invitats famosos per a elaborar un menú, no ha sigut substituït de moment per cap altre espai de gènere culinari en la cadena pública.
JOAN DE ARCADIA / POINT PLEASANT (Antena 3)
Dos noves sèries americanes que Antena 3 va estrenar sense èxit este passat estiu. Així, van ocupar breument l'access prime estafe dels dissabtes i diumenges amb una mitjana del 12.3% i 1.009.000 per a “Joan de Arcadia” i un 14.1% amb 927.000 para “Point Pleasant”, ambdós amb cinc emissions.
"Point Pleasant" contaba la història d'una jove amb un misteriós passat que arribava a un poble durant una terrible tempestat. Per la seua banda, "Joan de Arcadia" se centrava en una xica, Joan, a qui un dia comença a aparéixer-se-li i comunicar-se amb ella Déu a través de distintes persones.
CARTA BLANCA (La 2)
Idea original del cineasta Santiago Tabernero, era una proposta televisiva inèdita de 90 minuts de duració en què, cada setmana, un personatge la cultura i l'espectacle acceptava el repte de fer un programa a “el seu gust”, amb els invitats i les actuacions de la seua elecció.
Es va emetre en la tardor de 2006, la nit dels dimecres i posteriorment en la dels dijous, amb una mitjana del 2.1% de quota i 229.00 fidels. Elvira Lindo, Alejandro Jodorowsky, Ray Loriga, Lucía Etxebarría, Rafael Amargo, Sergi Arola, Alaska i Juan Tamariz van ser alguns de què van disfrutar d'esta “Carta blanca”.
TODOS CONTRA EL CHEF (Cuatro)
Un dels primers espais culinaris de Cuatro però que va desaparéixer el passat 5 de juny sense dir adéu, amb una mitjana del 5.5% de quota i 692.000 espectadors.
Presentat primer per Darío Barrio i després pel xef Carlos García-Clamart, primer es va emetre a les vesprades diàries, després en l'access prime estafe del cap de setmana i finalment en el matí de dilluns a divendres.
ENFOQUE (La 2)
El programa de debat dirigit i presentat per Elena Sánchez se va despedir el passat 23 de juny. Després de no quallar en el prime estafe dels dimarts (mitjana del 2.9% de share i 533.000 televidents), va ser relegat a la matinada dels diumenges on tampoc va tindre sort (3.5% i 141.000).
“Enfoque”, la primera etapa del qual va ser presentada per Pedro Piqueras abans del seu fitxatge per Telecinco, va aguantar a pesar de tot tres temporades en emissió.
BOSTON LEGAL (Antena 3)
La sèrie americana d'advocats no va quallar este passat estiu en el prime estafe dels dijous de la cadena, ni posteriorment en el late night d'este dia on va ser relegada (mitjana de l'11.1% de quota i 494.000 fidels).
"Boston Legal" va nàixer arran d'un popular personatge de la sèrie L'advocat. Esta ficció narrava la vida dels membres d'un bufet de Boston. Se centrava en el treball d'estos brillants advocats, que havien de torejar constantment amb els límits de la llei, i revela els conflictes socials i morals que han de superar per a aconseguir la felicitat dels seus clients i la seua pròpia.
FENÓMENOS (laSexta)
El programa setmanal d'humor sobre successos paranormals presentat per Eva González es va despedir a finals d'agost però ningú va dir res. La seua mitjana en late night, d'un discret 2.9% de quota i 169.000 televidents.
Igual que va ocórrer amb “Sexto sentido”, l'arribada de Buenafuente -con qui posteriorment va fitxar l'exMiss Espanya-, i els seus discrets resultats d'audiència van provocar la desaparició silenciosa de "Fenómenos".
ANTENITO (Antena 3)
Antena 3 va presentar la seua mascota virtual, Antenito, el dilluns 15 d'octubre, durant l'informatiu de Matías Prats. Este nou personatge animat tenia com a objectiu dinamitzar la graella de la cadena de Sant Sebastià dels Reis.
Llavors es va dir que Antenito seria una mascota roïna a l'estil de Bart Simpson que faria l'ullet als espectadors en els blocs publicitaris o durant l'emissió dels programes. No obstant això, un mes després del seu llançament, Antenito brilla més per la seua absència en la graella de Antena 3 que per les seues maldats.
En tot cas, es van despedir "a la francesa". Ja no estan entre nosaltres i cap mitjà de comunicació -ni tan sols Vertele.Com- es va fer eco de la seua absència.
Fent l'ullet a sèries com “Desaparecida” (La 1) o “Sin rastro” (Antena 3), recordem alguns d'eixos programes que se'n van anar sense fer soroll fins al punt que, quasi, no ens n'havíem adonat.
HORA CERO (La 1)
L'espai de reportatges d'actualitat produït per TVE va aconseguir alçar el late night de La 1 durant la passada tardor. No obstant això, va ser progressivament perdent audiència a mesura que avançava el curs passat (mitjana final del 14% de quota i 773.000 televidents) i el seu èxit depenia del tema que tractava.
El programa, que va desaparéixer sense deixar rastre el passat 4 d'agost amb un reportatge sobre El Solitario, va tindre entre les seues emissions més seguides la dedicada a la figura de l'exalcalde de Marbella i parella de Isabel Pantoja, Julián Muñoz.
AMERICAN DAD (Antena 3)
La sèrie animada per a adults va aterrar este passat estiu com a substituta de “Los Simpson” en el prime estafe dels dissabtes. Nou setmanes després, va desaparéixer de la graella de la cadena amb una mitjana del 16% de quota i 1.429.000 televidents.
Del creador de "Padre de Familia", la sèrie Girava entorn d'un pare de família republicà, conservador i altament paranoic que treballa en la CIA. La família la completaven la seua dona, el seu fill de 14 anys, la seua filla major, un extraterrestre i un peix amb el cervell d'un alemany.
ESTO ES INCREÍBLE (Telecinco)
Audiències acceptables (mitjana del 20.1% i 988.000) per al programa de vídeos impactants conduït per Carolina Cerezuela. Ubicat en l'espectacle dels divendres i posteriorment en el dels diumenges, este espai que suposava el debut com a presentadora en solitari de l'actriu de “Camera café” va desaparéixer sense deixar rastre el passat 15 d'abril.
Heroïcitats, persecucions policials, catàstrofes naturals, sensualitat, realitats extremes de la vida i tot tipus de curiositats eren els protagonistes del programa.
¡MENUDA DECISIÓN! (Cuatro)
Reality en el que pares i mares sense sort en l'amor (fadrins, divorciats o viudos) deixaven en mans dels seus fills la responsabilitat de trobar-los una parella a la seua mesura.
Produït per 3Koma ("El coro de la cárcel"), va aguantar sis emissions en la vesprada dels dissabtes amb una discreta mitjana del 5.8% de quota de pantalla i 397.000 telespectadors.
D CALLE (La 2)
Es va anunciar com el “primer batega xou femení” de la televisió però la seua permanència en pantalla no va passar dels cinc mesos (mitjana del 3.5% de quota i 490.000 seguidors).
El programa presentat per Cayetana Guillén Cuervo no va aconseguir fer-se un buit en la nit dels dijous i l'1 de març “va despedir la seua primera temporada”, segons TVE. A hores d'ara, és poc probable el seu tornada a la cadena pública.
SEXTO SENTIDO (LaSexta)
El programa de debat entre representants del PSOE i PP moderat per Mamen Mendizábal va desaparéixer de la graella el passat 9 de juliol. S'oferia en la mitjanit dels dilluns amb una discreta mitjana del 2.3% de share i 240.000 seguidors, però l'arribada de Buenafuente a laSexta va acabar per sentenciar-lo.
En la seua primera etapa, en el prime estafe dels dilluns, Helena Resano i Cristina Villanueva compartían presentació amb Mendizábal en este espai de Globomedia que també oferia reportatges i entrevistes en plató a famosos.
VAMOS A COCINAR (La 1)
De convertir-se en la revelació de les vesprades diàries a passar inadvertit en l'access sobretaula dels caps de setmana (mitjana del 12.5% de quota i 861.000 espectadors). José Andrés, el famós cuiner asturià establit als Estats Units, va desaparéixer de la graella de L'1 el passat 17 de juny.
Produït per Ganga ("Cuéntame·, "Desaparecida"), “Vamos a cocinar”, que en la seua primera temporada en les vesprades comptava amb invitats famosos per a elaborar un menú, no ha sigut substituït de moment per cap altre espai de gènere culinari en la cadena pública.
JOAN DE ARCADIA / POINT PLEASANT (Antena 3)
Dos noves sèries americanes que Antena 3 va estrenar sense èxit este passat estiu. Així, van ocupar breument l'access prime estafe dels dissabtes i diumenges amb una mitjana del 12.3% i 1.009.000 per a “Joan de Arcadia” i un 14.1% amb 927.000 para “Point Pleasant”, ambdós amb cinc emissions.
"Point Pleasant" contaba la història d'una jove amb un misteriós passat que arribava a un poble durant una terrible tempestat. Per la seua banda, "Joan de Arcadia" se centrava en una xica, Joan, a qui un dia comença a aparéixer-se-li i comunicar-se amb ella Déu a través de distintes persones.
CARTA BLANCA (La 2)
Idea original del cineasta Santiago Tabernero, era una proposta televisiva inèdita de 90 minuts de duració en què, cada setmana, un personatge la cultura i l'espectacle acceptava el repte de fer un programa a “el seu gust”, amb els invitats i les actuacions de la seua elecció.
Es va emetre en la tardor de 2006, la nit dels dimecres i posteriorment en la dels dijous, amb una mitjana del 2.1% de quota i 229.00 fidels. Elvira Lindo, Alejandro Jodorowsky, Ray Loriga, Lucía Etxebarría, Rafael Amargo, Sergi Arola, Alaska i Juan Tamariz van ser alguns de què van disfrutar d'esta “Carta blanca”.
TODOS CONTRA EL CHEF (Cuatro)
Un dels primers espais culinaris de Cuatro però que va desaparéixer el passat 5 de juny sense dir adéu, amb una mitjana del 5.5% de quota i 692.000 espectadors.
Presentat primer per Darío Barrio i després pel xef Carlos García-Clamart, primer es va emetre a les vesprades diàries, després en l'access prime estafe del cap de setmana i finalment en el matí de dilluns a divendres.
ENFOQUE (La 2)
El programa de debat dirigit i presentat per Elena Sánchez se va despedir el passat 23 de juny. Després de no quallar en el prime estafe dels dimarts (mitjana del 2.9% de share i 533.000 televidents), va ser relegat a la matinada dels diumenges on tampoc va tindre sort (3.5% i 141.000).
“Enfoque”, la primera etapa del qual va ser presentada per Pedro Piqueras abans del seu fitxatge per Telecinco, va aguantar a pesar de tot tres temporades en emissió.
BOSTON LEGAL (Antena 3)
La sèrie americana d'advocats no va quallar este passat estiu en el prime estafe dels dijous de la cadena, ni posteriorment en el late night d'este dia on va ser relegada (mitjana de l'11.1% de quota i 494.000 fidels).
"Boston Legal" va nàixer arran d'un popular personatge de la sèrie L'advocat. Esta ficció narrava la vida dels membres d'un bufet de Boston. Se centrava en el treball d'estos brillants advocats, que havien de torejar constantment amb els límits de la llei, i revela els conflictes socials i morals que han de superar per a aconseguir la felicitat dels seus clients i la seua pròpia.
FENÓMENOS (laSexta)
El programa setmanal d'humor sobre successos paranormals presentat per Eva González es va despedir a finals d'agost però ningú va dir res. La seua mitjana en late night, d'un discret 2.9% de quota i 169.000 televidents.
Igual que va ocórrer amb “Sexto sentido”, l'arribada de Buenafuente -con qui posteriorment va fitxar l'exMiss Espanya-, i els seus discrets resultats d'audiència van provocar la desaparició silenciosa de "Fenómenos".
ANTENITO (Antena 3)
Antena 3 va presentar la seua mascota virtual, Antenito, el dilluns 15 d'octubre, durant l'informatiu de Matías Prats. Este nou personatge animat tenia com a objectiu dinamitzar la graella de la cadena de Sant Sebastià dels Reis.
Llavors es va dir que Antenito seria una mascota roïna a l'estil de Bart Simpson que faria l'ullet als espectadors en els blocs publicitaris o durant l'emissió dels programes. No obstant això, un mes després del seu llançament, Antenito brilla més per la seua absència en la graella de Antena 3 que per les seues maldats.
No hay comentarios:
Publicar un comentario