domingo, 3 de febrero de 2008

AUDIENCIES DEL MES DE DESEMBRE

L'anàlisi del mes realitzat per la consultora Barlovento Comunicación:

1.- Telecinco (19%) es manté líder durant 23 mesos consecutius

Amb el 19% de quota de pantalla, idèntica dada que al desembre i agost del 2007, Telecinco manté la seua posició de lideratge en el panorama televisiu espanyol per vint-i-tresé mes consecutiu, el que reafirma la creixent fragmentació del mercat audiovisual.

La cadena de Fuencarral, que firma un dels seus pitjors dades des de 2003 (a l'agost d'eixe any va marcar un 18.6%) i anota el seu gener més discret des de 2002 (18.4%), manté la primera posició entre els hòmens, les dones, l'ampli grup de 25 a 64 anys i en els àmbits d'Aragó, Astúries, Canàries, Catalunya, Madrid, País Basc i València.

Per dies de la setmana destaca en totes les jornades, a excepció dels dissabtes, i per franges recupera el lideratge de les vesprades i conserva el primer lloc en l'horari de màxima audiència i en l'horari de matinada. Entre la seua programació destaca “Aída” que encapçala el rànquing de les emissions més vistes del mes.

2.- L'1 (17%) conserva la segona posició però cedix sis dècimes

En segona posició, a dos punts de la cadena líder, es col·loca La1 que descendix sis dècimes en relació al mes de desembre. A pesar d'açò, La1 manté el seu fortí audímetric entre els majors de 64 anys, en les regions de Balears, Castella La Manxa, Galícia i Resta així com en la banda de sobretaula. Els primers llocs del rànquing dels seus programes els ocupen, els informatius diaris i la sèrie “Cuéntame cómo pasó”.

Quant a La2 (4.4%) es manté en la mateixa quota. Una vegada més és “Saber y Ganar” el programa que copa el rànquing de les emissions més vistes de la cadena, que porta onze anys en antena i que durant el mes de gener va amitjanar un 10,5%. Altres dels espais que aporten alts rendiments d'audiència són el contenidor de cine “Versión española”, els espais de documentals i els programes d'animació del matí.

3.- Antena 3 (16.9%) repetix en la tercera posició i allibera dos dècimes

Amb un descens de dos dècimes durant el mes de gener, Antena3 (16.9%) es col·loca en tercera posició en el rànquing de cadenes més vistes a Espanya. El públic més afí a la cadena són els menors de 24 anys, xiquets i jóvens, on la cadena lidera folgadament sobre la resta d'opcions. A més, la cadena també repetix lideratge en la regió de Múrcia. Els programes més destacats de la seua graella són, a més dels informatius, “El Internado”, “La Ruleta de la Suerte” i “Los Simpsons”.

4.- La FORTA (15.3%) firma el seu millor dada des d'agost 2006

Per segon mes consecutiu el conjunt de cadenes autonòmiques de la FORTA presenten millores en els seus resultats mensuals. La majoria de les cadenes que formen este grup manifesten un apreciable creixement.

- CSUR, 18.5% (Andalusia), l'autonòmica que registra una quota de pantalla més alta i es manté com la cadena líder en el seu àmbit d'emissió.
- C2A, 4.3%, (Andalusia) millora tres dècimes.
- TV3, 15.8% (Catalunya) descendix per segon mes consecutiu.
- K3-33, 2.9% (Catalunya) manté el seu mateix índex.
- ETB2, 15.8% (País Basc), el seu millor guarisme de temporada.
- ETB1, 3.7% (País Basc) també es manté en la mateixa quota.
- TVG, 14.4% (Galícia), millor dada dels últims huit mesos.
- TVM, 11.8% (Telemadrid) aconseguix el seu millor resultat dels últims 17 mesos. - C9, 12,8% (València) repetix la mateixa dada
- Punt2, 1.7% (València) puja una dècima
- CMT, 10.1% (Castella La Manxa) descendix cinc dècimes.
- TVCAN, 9.7% (Canàries) també collita mateix resultat.
- ATV, 8.7% (Aragó), iguala el seu millor dada mensual.
- TPA, 7.3% (Astúries), amb un creixement constant en els últims mesos, aconseguix el màxim mensual de la seua història.
- IB3, 5.7% (Balears) creix nou dècimes
- 7RM, 4% (Múrcia) descendix dos dècimes
- 8TV, 3.3% (autonòmica privada de Catalunya) firma un 3,3%, el seu millor dada mensual
- Onda 6, 0.8% (autonòmica privada de Madrid) repetix resultat per tercer mes consecutiu

5.- Quatre (8.3%) aconseguix el millor resultat mensual de la seua història

Amb un 8.3% de quota, Quatre puja mig punt i registra el seu màxim mensual. Els principals guanys es manifesten en les dones i en el grup de 13 a 24 anys així com en la franja de sobretaula de les jornades laborables. Entre els seus programes més vistos es troben “House”, “El Hormiguero”, “Callejeros” i “Tienes Talento”.

6.- La Sexta (4.9%) perd dos dècimes

La Sexta (4,9%) descendix dos dècimes al Gener en relació al mes de desembre. La cadena obté els seus millors resultats entre els hòmens i els espectadors de 13 a 44 anys. Les emissions més vistes de la seua graella són el Futbol de Lliga, “El Intermedio” i “Se lo que hicisteis”.

7.- ‘Temàtiques' (11.2%) millor resultat dels últims tres mesos

La suma de més de 100 Temàtiques firmen un 11.2% de quota de pantalla durant el mes de gener, una dècima més que al desembre. El conjunt de Temàtiques mantenen la seua hegemonia en la franja de bon matí i la seua destacada posició, com a segona opció més vista, entre els xiquets de 4 a 12 anys.

En esta ocasió, és ANTENA.NEOX (0.480%) és la cadena que encapçala el rànquing de temàtiques, seguida de FOX (0.457%), AXN (0.441%), CLAN TVE (0.382%) i CARRER 13 (0.353%)

8.- La TDT (10,5%) i el Cable (13,3%) continuen creixent

Durant el mes de gener es registra el major creixement de la TDT de l'últim any amb un increment d'un punt fins a aconseguir el 10.5% del total de sistemes de distribució. Els àmbits en què la TDT té una més implantació són, per este orde, Madrid, València, Canàries i Catalunya. Per la seua banda el Cable (13.3%) també manifesta guanys durant l'últim mes.

9.- Gener, el mes de major consum de l'any

En el mes de gener és habitual que es registre un major consum de televisió. En este mes la mitjana va ser de 242 minuts de mitjana per individu al dia, un minut menys que el mateix mes de l'any passat. Els grups que més temps dediquen a veure la televisió són les dones (264 minuts) i els majors de 64 anys (345 minuts).

10.- En la franja de nit, el mode majoritari de veure TV és en “dual”

Quant als modes de veure la televisió, en el conjunt del total dia, el 41,2% es veu la televisió de manera individual, mentres que el 39,5% es veu en”dual” i un 18,8% en grup. En la franja de nit estos percentatges s'equilibren i el mode “dual” passa a ser el mode majoritari amb el 43,5%.

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele