Quants famosos espanyols estarien disposats a posar la cara en suport a un partit polític?, Per què és més fàcil per a l'esquerra comptar amb el suport dels artistes? Se la juguen els personatges de la cultura o l'espectacle si expressen públicament les seues idees polítiques? Dirien els nostres famosos a qui pensen votar en les pròximes eleccions?
A estes qüestions tracta de respondre 'Poner la cara', que emet laSexta estrena diumenge que ve, 2 de març (21.30 hores), dins de la franja de documentals sobre assumptes polítics que forma part de la cobertura de les pròximes eleccions.
Este treball se suma als documentals 'González vs Aznar. Els únics debats presidencials en la història de la democràcia espanyola', que analitza amb detalls desconeguts fins a la data com van ser i com es van preparar els debats, i especialment quines exigències van plantejar PP y PSOE; a 'El carisma dels polítics', en el que expert conta com funcionen les campanyes electorals i es construïx la imatge d'un polític; i a 'Segons per la campanya', de El Follonero, un programa que aconseguix que Zapatero i Rajoy es posen d'acord en una cosa: els dos recolzen i recomanen l'espai en què Jordi Évole mostra amb ironia el cor de la campanya electoral.
Esta producció de Globomedia recupera vídeos de les campanyes electorals en què van participar famosos i arreplega testimonis d'artistes que s'han implicat en política, de famosos que en algun moment han participant en les eleccions unint-se a les files d'algun partit o que, al contrari, preferixen guardar les seues idees polítiques en la intimitat. També s'arreplega l'anàlisi del professor de Comunicació Política Víctor Sampedro, que ha investigat la implicació de famosos en les campanyes electorals a Espanya, especialment la de 1996, en la que Antonio Banderas y Julio Iglesias van recolzar PSOE i PP respectivament.
'Poner la cara', narrat per Mamen Mendizábal, arreplega les opinions dels actors Roberto Álvarez, Pilar Bardem, Toni Cantó, Juan Diego, Berta Ojea, Tina Sáinz i Josema Yuste, el director de cine José Luis Cuerda, el torero Óscar Higares, els cantants Chenoa, Rosa León, Víctor Manuel i Luis Pastor; el futbolista Gica Craioveanu (candidat del PP a l'Ajuntament de Getafe), la campiona olímpica de vela Teresa Zabell ( exeurodiputada amb el PP), la jutgessa María Tardón ( exregidor del PP en l'Ajuntament de Madrid), els presentadors de televisió Miguel Ángel Tobías, Jesús Vázquez i El Gran Wyoming i els periodistes Iñaki Gabilondo, Juan Manuel Gozalo (regidor de PP en l'Ajuntament de Camargo, Cantàbria), Cristina López Schlichting y Fernando Sánchez Dragó.
'Poner la cara' analiza perquè en plena campanya electoral nord-americana els famosos declaren públicament a qui votaran, inclús participen en les campanyes dels candidats, mentres a Espanya tenim inconvenients per a confessar les nostres presències polítiques.
La presentadora més influent dels Estats Units, Oprah Winfrey, aporta fons a la campanya de Barack Obama i l'acompanya en els mítings. L'actor George Clooney porta una polsera amb el nom del candidat demòcrata. Tom Hanks o Barbra Streisand preferixen a Hillary Clinton. Mel Gibson o Bruce Willis recolzen als republicans, com Chuck Norris, que actua en el vídeo electoral del candidat Mike Huckabee. En Estats Units és normal que els famosos s'impliquen en política.
I a Espanya? La participació de famosos en campanya electoral és tan antiga com la nostra democràcia. En 1977, personatges coneguts del cine, la música o la televisió van recolzar a UCD o al Partit Comunista. En l'actual campanya, Joaquín Sabina ha fet saber en Interviú que votarà al PSOE "amb el nas tapat" i un grup d'artistes ha expressat el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero.
A estes qüestions tracta de respondre 'Poner la cara', que emet laSexta estrena diumenge que ve, 2 de març (21.30 hores), dins de la franja de documentals sobre assumptes polítics que forma part de la cobertura de les pròximes eleccions.
Este treball se suma als documentals 'González vs Aznar. Els únics debats presidencials en la història de la democràcia espanyola', que analitza amb detalls desconeguts fins a la data com van ser i com es van preparar els debats, i especialment quines exigències van plantejar PP y PSOE; a 'El carisma dels polítics', en el que expert conta com funcionen les campanyes electorals i es construïx la imatge d'un polític; i a 'Segons per la campanya', de El Follonero, un programa que aconseguix que Zapatero i Rajoy es posen d'acord en una cosa: els dos recolzen i recomanen l'espai en què Jordi Évole mostra amb ironia el cor de la campanya electoral.
Esta producció de Globomedia recupera vídeos de les campanyes electorals en què van participar famosos i arreplega testimonis d'artistes que s'han implicat en política, de famosos que en algun moment han participant en les eleccions unint-se a les files d'algun partit o que, al contrari, preferixen guardar les seues idees polítiques en la intimitat. També s'arreplega l'anàlisi del professor de Comunicació Política Víctor Sampedro, que ha investigat la implicació de famosos en les campanyes electorals a Espanya, especialment la de 1996, en la que Antonio Banderas y Julio Iglesias van recolzar PSOE i PP respectivament.
'Poner la cara', narrat per Mamen Mendizábal, arreplega les opinions dels actors Roberto Álvarez, Pilar Bardem, Toni Cantó, Juan Diego, Berta Ojea, Tina Sáinz i Josema Yuste, el director de cine José Luis Cuerda, el torero Óscar Higares, els cantants Chenoa, Rosa León, Víctor Manuel i Luis Pastor; el futbolista Gica Craioveanu (candidat del PP a l'Ajuntament de Getafe), la campiona olímpica de vela Teresa Zabell ( exeurodiputada amb el PP), la jutgessa María Tardón ( exregidor del PP en l'Ajuntament de Madrid), els presentadors de televisió Miguel Ángel Tobías, Jesús Vázquez i El Gran Wyoming i els periodistes Iñaki Gabilondo, Juan Manuel Gozalo (regidor de PP en l'Ajuntament de Camargo, Cantàbria), Cristina López Schlichting y Fernando Sánchez Dragó.
'Poner la cara' analiza perquè en plena campanya electoral nord-americana els famosos declaren públicament a qui votaran, inclús participen en les campanyes dels candidats, mentres a Espanya tenim inconvenients per a confessar les nostres presències polítiques.
La presentadora més influent dels Estats Units, Oprah Winfrey, aporta fons a la campanya de Barack Obama i l'acompanya en els mítings. L'actor George Clooney porta una polsera amb el nom del candidat demòcrata. Tom Hanks o Barbra Streisand preferixen a Hillary Clinton. Mel Gibson o Bruce Willis recolzen als republicans, com Chuck Norris, que actua en el vídeo electoral del candidat Mike Huckabee. En Estats Units és normal que els famosos s'impliquen en política.
I a Espanya? La participació de famosos en campanya electoral és tan antiga com la nostra democràcia. En 1977, personatges coneguts del cine, la música o la televisió van recolzar a UCD o al Partit Comunista. En l'actual campanya, Joaquín Sabina ha fet saber en Interviú que votarà al PSOE "amb el nas tapat" i un grup d'artistes ha expressat el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero.
No hay comentarios:
Publicar un comentario