Set de cada deu espanyols veuran per televisió els debats que sostindran els principals líders polítics del PSOE, José Luis Rodríguez Zapatero, i del PP, Mariano Rajoy, segons un estudi publicat per Optimedia.
Este dilluns 25 de febrer i el 3 de març, els candidats s'enfrontaran cara a cara per senyal obert, en debats organitzats per l'Acadèmia de la TV. Els responsables de l'informe estimen que el share conjunt serà pròxim al 70 per cent.
A Espanya, a diferència d'altres països europeus, no es realitzen este tipus d'enfrontaments televisats des de les eleccions de 1993. Optimedia indica que el primer, realitzat en Antena 3, va obtindre un 61,8 per cent de quota de pantalla (9.625.000 espectadors). El segon es va celebrar en Telecinco i va tindre un seguiment de 10.526.000 televidents (75,3 per cent de quota de pantalla), convertint-se en la segona emissió més vista de la seua història, per darrere d'un capítol de la reeixida sèrie Mèdic de Família.
Més de 10 milions van veure els de 1993
Els debats electorals que van enfrontar a Felipe González i José María Aznar en 1993 van ser seguits per una audiència mitjana de 10 milions d'espectadors, convertint-se en dos de les emissions més vistes en la història d'Antena 3 i Telecinco, segons un informe facilitat als mitjans per Sobrevent Comunicació.
El debat electoral del 24 de maig de 1993 en Antena 3 va ser seguit per una mitjana de 9.625.000 espectadors amb una quota de pantalla del 61,8%. Més de 15 milions i mig d'espanyols van sintonitzar almenys un minut amb l'emissió. A excepció de encontres futbolístics i de l'última emissió de "Farmacia de Guardia", el debat és l'emissió més vista dels últims quinze anys de la cadena.
Set dies després, el segon debat en Telecinco amb els mateixos protagonistes va registrar un 75,3% de quota de pantalla amb un seguiment mitjà de 10.526.000 espectadors i més de 18 milions de contactes, sent la segona emissió més vista de la història del canal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario