martes, 26 de febrero de 2008

RECORD HISTORIC D'AUDIENCIA DURANT L'EMISIO DEL "CARA A CARA"

El primer debat entre els dos màxims candidats per a aconseguir la Presidència del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero i Mariano Rajoy, va aconseguir reunir una audiència mitjana superior als tretze milions de telespectadors (13.043.000) i una quota de pantalla del 59.1%,segons la dada total facilitat per Barlovento Comunicación.

Este primer duel electoral es convertix així en l'emissió de més de 30 minuts de duració més seguida en la història de les audiències, al superar a la final de "Operación Triunfo 1" de l'11 de febrer del 2002 en TVE (12.873.000 televidents i un 68% de share), així com al Festival d'Eurovisió d'eixe mateix any (12.755.000 i 80.4%). Esta última dada es referix al Festival de la Cançó complet que va emetre la cadena pública de 21.00 a 00.00 hores, encara que en alguns rànquings es cola també l'espai inclòs dins del certamen que comprenia només les votacions, titulat "Eurovisión: el momento decisivo" i oferit de 23.00 a 00.00 hores, que va congregar a 14.380 televidents. És a dir, si tinguérem en compte l'última part d'Eurovisió com a espai independent, el debat d'anit seria el segon espai més vist des de 1993.

Segons l'anàlisi d'audiències històriques, en el rànquing d'espais més vistos a Espanya des de 1993, també trobem alguns previs i post partits de futbol, així com altres retransmissions oferides simultàniament per diverses cadenes (Missatge del Rei i Campanades) que van superar en seguiment al debat d'anit, si bé tampoc hem tingut en compte estes emissions ja que la seua duració era inferior als 30 minuts.

Més de 22.500.000 d'espanyols van contactar en algun moment amb el debat celebrat Al Palau de Congressos de Madrid.

Estes xifres van ser registrades conjuntament per totes aquelles cadenes que van optar per retransmetre el senyal produït per l'Acadèmia de la Televisió actualment subjectes a l'estudi de T.N.Sofres, prenent com a referència la franja 22:07-23:52 hores.

Més seguiment que els debats de 1993

Enfront dels 13 milions de telespectadors que van veure el debat d'ahir en televisió -emesos per 30 cadenes-, els cara a cara de 1993 -els únics que s'havien fet fins ara a Espanya- van ser seguits per 9.625.000 espectadors (el 24 de maig, en Antena 3) el primer i per 10.526.000, el segon (31 de maig en Tele 5).

L'1 va congregar al 60% dels espectadors del debat

El debat moderat per Manuel Campo Vidal va ser seguit majoritàriament per TVE1, que va aconseguir aglutinar una audiència mitjana de 8.036.000 de televidents amb el 36.4% de share (61.7% sobre el total del debat).

Al seu torn, Cuatro va obtindre altres 2.360.000 espectadors (10.7% de quota) mentres que La Sexta va congregar a 1.335.000 individus (6% de share). Les autonòmiques que van decidir contactar amb el senyal de l'Acadèmia van aportar altres 882.000 espectadors més al còmput global, ja que Telemadrid va fidelitzar a 388.000 individus, Televisió de Galícia a 153.000, Televisió d'Astúries a 29.000, Canal 9 a 186.000, IB3 Televisió a 11.000, 7R Múrcia a 17.000, Canal Extremadura a 37.000 i Castella La Manxa TV a 61.000.

L'audiència va poder seguir també el debat en nombroses televisions locals així com en diverses cadenes TDT, en emissores de ràdio i internet.

La immigració i educació, el minut d'or

El minut més vist del debat es va produir a les 22:38 hores, amb 15,081,000 espectadors i 65,2% de quota, moment en què es parlava sobre la immigració i l'educació.

L'estudi qualitatiu revela una major adscripció del sexe masculí (63.1%), dels grups d'edat més avançada (els majors de 64 anys, van obtindre un 71.3%) de les classes altes / mitjanes altes (67.7%) i dels nuclis poblacionals majors de 500.000 habitants (65.8%).

"59 segons" marca un dels seus màxims històrics

Al fil de l'històric debat, altres programes van aconseguir obtindre resultats destacats en diferents cadenes. Així, ‘59 segons' va aconseguir en TVE1 els 2.148.000 d'espectadors (21.5% de share), l'especial post-debat en Antena 3 els 1.203.000 (12.9%), l'anàlisi de Gabilondo en Cuatro els 1.727.000 (14.8% de quota) o el resum de La Sexta els 1.026.000 (6.9% del mercat).

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele