martes, 4 de marzo de 2008

LES AUDIENCIES DEL SEGON DEBAT

El segon debat entre els dos màxims candidats per a aconseguir la Presidència del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero i Mariano Rajoy, va aconseguir reunir una audiència mitjana de quasi dotze milions (un milió menys que la primera trobada) i una quota de pantalla del 56.3% (quasi 3 punts percentuals menys).

Al voltant de 21.700.000 espanyols (800.000 menys que en el primer) van contactar en algun moment amb el debat celebrat Al Palau de Congressos de Madrid, convertint-se de nou en un dels espais més vistos de la història de la televisió a Espanya.

Estes xifres van ser registrades conjuntament per totes aquelles cadenes que van optar per retransmetre el senyal produït per l'Acadèmia de la Televisió actualment subjectes a l'estudi de T.N.Sofres, prenent com a referència la franja 22:06-23:49 hores.

Seguit de nou majoritàriament per La 1

El debat moderat per Olga Viza va ser seguit majoritàriament per La 1 de TVE, que va aconseguir aglutinar una audiència mitjana de 6.958.000 de televidents amb el 32.7% de share (58.2% sobre el total del debat). Al seu torn, Cuatro va obtindre altres 2.300.000 espectadors (10.8% de quota), mentres que laSexta va congregar a 1.126.000 individus (5.3% de share).

Les autonòmiques que van decidir contactar amb el senyal de l'Acadèmia van aportar altres 1.133.000 espectadors més al còmput global, ja que Telemadrid va fidelitzar a 488.000 individus, Canal Sur a 286.000, Televisión de Galicia a 95.000, Televisión de Asturias a 38.000, Canal 9 a 129.000, TV Canaria a 27.000, IB3 Televisió a 9.000, 7R Murcia a 4.000, Canal Extremadura a 7.000 i Castilla La Mancha TV a 50.000.

L'audiència va poder seguir també el debat en nombroses televisions locals així com en diverses cadenes TDT, en emissores de ràdio i internet.

El minut més vist del debat es va produir a les 22:55 hores, amb 13.964.000 espectadors i el 63.4% de quota, moment en què es parlava sobre terrorisme.

L'estudi qualitatiu revela una major adscripció* del sexe masculí (60.3%), dels grups d'edat més avançada (els majors de 64 anys, van obtindre un 67.9%) de les classes altes / mitjanes altes (64.5%) i dels nuclis poblacionals majors de 500.000 habitants (64.6%).

Quant al comportament de l'audiència segons la forma de veure televisió, el debat d'ahir es va veure majoritàriament de forma ‘dual' amb un 47% del total consum. Per la seua banda, el 26% es va fer en companyia de dos o més persones (consum ‘grupal') i el 26% restant en solitari.

La cobertura total de ‘El debat 2008' (en els seus dos entregues del 25 de febrer i 3 de març), l'audiència acumulada ha sigut de quasi 27.7 milions d'espectadors, és a dir, el 65,2% de la població ha contactat almenys un minut amb ‘El debat 2008'.

En este segon ‘cara a cara', una miqueta més de 5 milions de televidents són nous contactes, i el que és més important, més de 16.5 milions de què van sintonitzar amb el debat el dia 25 de febrer van tornar a fer-ho ahir.

Prop de 21.700.000 televidents van contactar almenys un minut amb el debat d'ahir (el 51% de la població), mentres que quasi 10.500.000 van veure una hora (el 24.7%), i quasi 4.000.000 van contactar amb els 103 minuts totals del debat (9.4%).

Al fil de l'històric debat, altres programes van aconseguir obtindre resultats destacats en diferents cadenes. Així, ‘59 segons' va aconseguir en TVE1 els 2.265.000 d'espectadors (24.5% de share), l'especial post-debat en Quatre els 1.703.000 (15.1% de quota) o el resum de La Sexta els 856.000 (5.9% del mercat).

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele