sábado, 8 de marzo de 2008

TELECINCO PREPARA UN NOU PROGRAMA PER A EMMA GARCIA

Telecinco estrenarà pròximament la versió espanyola de "Nothing but the truth", concurs basat en el polígraf amb persones anònimes.

Segons ha pogut saber la premsa, el nou espai rebrà el nom de "El juego de tu vida" i arrancarà a l'abril. La cadena preveu ubicar el seu nou programa en la nit del divendres, tot i que encara no està decidit. A més, es confirma que Emma García serà la conductora l'espai.

La presentadora basca, actual conductora de "Supervivientes: El debate" i que es va posar al capdavant de les gales de Miss i Míster Espanya, tornarà així a treballar amb el famós detector de mentides després del seu pas pel magacín "A tu lado" fa dos temporades.

Produït per Boomerang ("Fisica o Química", "El Diario de Patricia"), "El juego de la verdad" és l'adaptació de “Nothing but the truth”, un reeixit concurs de la Fox basat en la tècnica del polígraf aplicada a persones anònimes.

Telecinco ja invita a participar

Telecinco ja anuncia en les seues promocions el número de telèfon a què han de cridar els futurs concursants: 905 44 50 80. Els responsables del programa han contractat els servicis de l'empresa OMNIS perquè els seus experts interpreten els resultats del polígraf.

En este sentit, ja va quedar descartat l'especialista José Antonio Fernández de Landa (“La hora de la verdad” y “En Antena”), ja que este manté contracte d'exclusivitat amb Antena 3 fins al 2009, així com al portugués Amável Sanches (“A tu lado”).

Un gir de femella al format del polígraf

“The moment of truth”, títol que rep el programa en la Fox, és un dels “25 formats nous d'esta temporada”, segons la selecció de The Wit que va publicar la premsa. Distribuït per Reveille Internacional, el concurs s'està produint ja en 23 països, inclosos Regne Unit, Alemanya, Itàlia, França, Brasil i Colòmbia.

El format fa una volta de femella al programa del polígraf al sotmetre a un qüestionari de 21 preguntes a una persona anònima, les respostes de la qual són analitzades després pel polígraf per a determinar si ha dit la veritat en totes elles, i en este cas obté mig milió de dòlars com a premi.

“¿Te dicen tus familiares y amigos toda la verdad”? , “¿qué oscuro secreto esconden tus series queridos?”. Són algunes de les frases que la Fox utilitza com a reclam per a publicitar el programa en el seu web.

Els concursants responen a qüestions sobre la seua personalitat i de situacions que han marcat les seues vides. Tot davant dels seus amics i familiars. Abans, el concursant haurà respost a 100 preguntes mentres és sotmés a un detector de mentides. Com més honestes siguen les seues respostes, més diners guanyaran. Les preguntes representen diferents sumes de diners segons el seu nivell.

"¿Alguna vez has engañado a tu mujer?", "¿quieres más a alguno de tus hijos?" o “¿verdaderamente te importa el hambre en África?", són algunes de les preguntes a què han de fer front els concursants sense que els tremole el pols, o almenys, sense que ho detecte la màquina.

Bona acollida d'audiència a “The Moment of Truth” en EE.UU.

“The moment of truth” va arrancar fa tres setmanes en la Fox amb una audiència excel·lent de 20 milions d'espectadors i un 20% de share, el que el situa com el sext programa més vist de la temporada.

El programa ha cedit audiència en les seues dos emissions posteriors, tot i que encara continua reportant bones dades a la cadena. L'última entrega, la del dimecres 6 de febrer, va mantindre el lideratge per a la Fox en la franja de les 21.00 hores amb 15 milions d'espectadors, només un menys que en la segona emissió (16 milions).

La tornada del polígraf a la TV espanyola

"The moment of truth"`supondrá la tornada del polígraf a Telecinco quasi un any després que la cadena decidira "suspendre'l temporalment" -tal com nunci llavors, al març de 2007-, després de la polèmica que estava suscitant l'ús d'este aparell en l'horari de protecció infantil.

Convé recordar que Telecinco i Antena 3 oferien la prova del polígraf en els seus respectius magacines de vesprada, "A tu lado" i "En antena". Llavors, el programa de Jaime Cantizano (17-18%) avantatjava al de Emma García (16-17%), si bé ambdós espais eren superats pel contenidor d'actualitat i reportatges de TVE-1, "España Directo", que rondava ja el 19-20% de quota.

Antena 3 va encertar en la tardor de 2006 al traslladar el polígraf que ja utilitzava amb èxit en "La hora de la verdad" a la seua franja de vesprada i aplicat a famosos. La màquina, amb Jose Antonio Fernández de Landa, va alçar les vesprades de la cadena amb quotes per damunt del 20% de share. D'esta manera, el magacín que presentava Jaime Cantizano i produïa Boomerang superava en nombroses ocasions al programa de Emma García, “A tu lado”.

Telecinco es va apuntar ràpidament a la moda i va llançar la seua pròpia màquina de la veritat dins del seu magacín vespertí, i més tard també en "Dolce Vita", interpretada pel portugués Amável Sánchez.

Boomerang regresa a Telecinco any i mig després de "Salsa Rosa"

El projecte de “Nothing but the truth” va ser oferit inicialment a Antena 3, cadena que el va rebutjar per considerar que el polígraf era una fórmula esgotada en este moment.

D'esta manera, “The moment of truth” suposa la tornada de Boomerang (“El diario de Patricia”) a Telecinco, any i mig després de la finalització de “Salsa Rosa”, últim espai que la companyia va realitzar en la cadena.

Boomerang és una productora experta en formats de televisió basats en la tècnica del polígraf, després d'haver produït “En Antena” -que comptava amb “La máquina de la verdad” com a secció estrela- i “La hora de la verdad”, en el que Alicia Senovilla sotmetia persones anònimes a la prova del polígraf per a resoldre conflictes familiars. Els dos programes van comptar amb el suport de l'audiència en el seu moment.

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele