domingo, 7 de octubre de 2007

"IDENTITY" CONTINUA FINS A FINAL D'ANY A LA 1

Els seguidors del concurs 'Identity' estan d'enhorabona, ja que Televisió Espanyola acaba d'assegurar la permanència en pantalla de l'esmentat concurs almenys fins a final d'any. Un total de 13 seran les entregues que la productora gravarà junt amb Antonio Garrido. La decisió ha sigut presa després del període de prova que la cadena havia donat al concurs durant el passat mes de setembre.

La veritat és que les audiències del concurs han caigut en picat després que L'1 reubicarà 'Identity' en la nit del divendres. La tornada de '¡Mira quién baila!' va obligar a la cadena a moure fitxa, a pesar dels bons índexs d'audiència que el concurs d'identitats ocultes collia en la nit dels dilluns.

Ara ni el programa de ball ni 'Identity' aconseguixen acostar-se als seus principals competidors en la mateixa franja d'emissió. La cadena pública ha volgut assegurar-se el prime estafe dels dilluns i ha acabat perjudicant un dels espais que millor acceptació havien obtingut durant este passat estiu. De fet, 'Identity' havia aconseguit des de final d'agost incrementar de manera gradual la seua audiència arribant inclús a superar la barrera del 19% i col·locant-se per davant d'Antena 3 en la nit del dilluns.

Un format amb esperança

Quasi de manera desapercebuda 'Identity' va aconseguir este estiu fer-se un buit en la difícil nit dels dilluns. El concurs estrenat el 16 de juliol va superar els 2 milions d'espectadors (2.128.000), encara que es va haver de conformar amb una mitja del 14,7%. Una setmana més tard, l'espai va pujar fins al 17,2%. Des de la seua estrena l'oferta de L'1 va quedar lluny de liderar la seua franja d'emissió, però ràpidament es va convertir en una interessant oferta de què molts parlaven.

Televisió Espanyola va veure en 'Identity' una oferta atractiva per a la seua audiència més juvenil i familiar, i a pesar dels seus registres la cadena va decidir oferir en prime estafe una doble entrega a partir del 31 de juliol. La veritat és que esta maniobra va reportar a la cadena pública millors resultats dels que collia.

'Identity' va arribar a a superar, en la nit del dilluns, al cine d'Antena 3 en diverses ocasions, convertint-se en la segona opció de la seua franja. Per això TVE va assegurar l'emissió del concurs al llarg de tot el mes de setembre. Un total de 7 han sigut els programes emesos durant el passat mes, arribant a emetre tres entregues en la setmana del 10 de setembre. Segons s'ha sabut la cadena va decidir a última hora avançar la ubicació de 'Identity' al divendres 14 de setembre, a pesar que el dilluns 10 ja s'havien oferit altres dos noves entregues.

Fins a la data, han sigut 20 els programes emesos amb una mitjana de 2.057.000 espectadors i una quota acumulada del 15,2%. Segons hem conegut, la cadena estudia realitzar algun canvi dins de la seua programació, el que podria provocar un nou espenta a l'audiència de 'Identity'.

Un concurs simple i nou

Cada setmana són dos els concursants, per programa, que posen en joc la seua intuïció, la seua memòria i els seus dots d'observació. Deduir i apostar després de la primera impressió és l'objectiu i, en definitiva, la dinàmica d'este amé concurs.

'Identity' és l'adaptació del programa del mateix nom que emet amb gran èxit la cadena nord-americana NBC i que ja han adquirit 16 països, basat en la fiabilitat de les primeres impressions.

El director de Programació i Continguts de TVE, Carlos Fernández, va afirmar en la presentació del format que 'Identity' suposava "una cosa diferent del que hem vist fins ara en la televisió": "És un concurs nou per al prime estafe, que se centra en la deducció i juga amb la tendència que tenim de posar etiquetes a la gent".

"Identity es troba en la línia de renovació que estem emprenent en TVE, com ho és també la incorporació de Antonio Garrido, que se suma a les noves cares de la cadena", va subratllar Fernández de un concurs que espera que reedite l'èxit obtingut en altres països: "Esperem poder traslladar a Espanya l'èxit d'un format que ja triomfa als Estats Units, Itàlia, Israel... i que ha sigut adquirit per setze països".

"El millor senyal que és un concurs divertit i entretingut és l'experiència que tenim al gravar-lo, l'equip participa. Hi ha un premi prou important, 100.000 euros, i que crea emoció i tensió en el plató. És un concurs molt addictiu", ha afirmat el seu realitzador.

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele