jueves, 18 de octubre de 2007

AIXI VAN PER ARA LES SERIES DE LA TEMPORADA

Si fa la prova de preguntar en el seu entorn d'amics i familiars per l'última sèrie espanyola a què s'han enganxat esta tardor, el més segur és que les respostes dels seus acostats es repartisquen entre “Hermanos y detectives”, “Desaparecida”, “La familia Mata”, “El síndrome de Ulises” o “Herederos”, sense que cap destaque sobre les altres.

El motiu és que, a pesar que esta temporada les cadenes han estrenat fins a huit noves sèries espanyoles en total –Més d'allò més habitual en qualsevol altra tardor-, cap d'elles ha aconseguit captivar a l'audiència com per a convertir-se en la nova sèrie de moda de què tot el món parla l'endemà, exceptuant "Escenas de matrimonio", si bé esta no es pot considerar una sèrie de ficció pròpiament dita, sinó més aïna un espai d'humor.

Quasi totes les noves sèries espanyoles han arrancat esta tardor amb dades d'audiència acceptables per a les seues respectives cadenes, permetent la seua continuïtat en la graella, però cap pareix que vaja camí de convertir-se en un “hit” com en el seu dia ho van anar “Aquí no hay quien viva”, “Cuéntame” o “Aída”.

Per davall del 20% i els 3 milions d'espectadors

De les huit noves sèries que han vist la llum des de setembre, no hi ha cap que haja fracassat estrepitosament, però la veritat és que tampoc hi ha cap que estiga cridant especialment l'atenció als espectadors. Quasi totes es mouen per davall del 20% de share mitjà i la que millor funciona a penes sobrepassa els 3 milions de seguidors.

Fins ara, la sèrie que millor rendiment està demostrant és “Hermanos y detectives” -también la que més capítols porta- i la seua mitja no supera el 18.9% (3.141.000 espectadors), mentres que la barrera en televidents l'ostenta per ara “Desaparecida”, amb també poc més de 3 milions (3.176.000 i 17.6%).

Totes les cadenes volen un “Aquí no hay quien viva”

Fa la impressió que el públic està donant oportunitat a les noves sèries espanyoles, tal com demostren les acceptables audiències per a quasi totes elles.

Però, al mateix temps, es mostra dispers i no pareix decantar-se massivament per una en concret, com sí que ha ocorregut amb estrenes de ficció en temporades anteriors, com els mencionats “Aída”, “Cuéntame” o “Aquí no hay quien viva”, que no van tardar molt de temps a convertir-se en autèntics fenòmens televisius amb audiències milionàries que agranaven a la competència.

L'audiència seguix fidel a les veteranes

L'avorrida arrancada que estan tenint les noves sèries espanyoles no es pot atribuir a una mala salut de la ficció nacional, ja que les sèries veteranes que estan ara en antena , com “Hospital Central”, “El Comisario” y “Cuéntame” , no es baixen del 22% de share o arriben al 26%, com és el cas de la ficció mèdica de Telecinco, que al desembre batrà rècord de permanència en antena.

Com s'explica l'absència de “sèrie de moda” en esta temporada? Són totes les noves sèries espanyoles bones i el públic no sap per quin decantar-se? O cap reunix els ingredients necessaris per a ser el nou “hit”?

Un altre motiu podríem trobar-lo en l'excés de noves sèries llançades esta tardor i programada moltes d'elles en la mateixa franja de competència, com és el cas de “Herederos”, “RIS”, “El síndrome de Ulises” i “Desaparecida” en la nit del dimarts, que s'han dificultat l'arrancada unes a altres.

Esta és l'opinió de l'actor Jordi Rebellón (Vilches en “Hospital Central”), qui creu que “ens estem passant un poc perquè no hi ha públic per a veure quatre sèries a la mateixa nit”. En una entrevista concedit als diaris de Vocento, l'actor ha recordat que “ara mateix s'estan gravant 25 sèries a Espanya i açò no pot ser; no és una crítica, perquè donen treball a molta gent, però moltes cauran”.

“El internado”, l'última nova sèrie espanyola que va triomfar

L'última aposta de ficció nacional que va aconseguir enganxar a l'audiència ràpidament va ser “El internado” (Antena 3) en la passada primavera, que es va convertir en l'estrena de ficció nacional més vist des de "Aída" en Telecinco (gener del 2005) i va ser una de les noves sèries espanyoles amb millor rendiment i de les poques que van quallar en la passada temporada.

La producció de Globomedia, que tornarà al novembre a Antena 3, va despedir els seus primers sis capítols amb una quota mitjana del 23.2% i quasi 4 milions d'espectadors (3.938.000).

RÀNQUING DE SÈRIES NOVES (PER QUOTA)

1. “Hermanos y detectives” (Telecinco): 18.9% i 3.141.000 (set capítols)

2. “Desaparecida” (TVE): 17% i 3.095.000 (tres capítols)

3. “La familia Mata” (Antena 3): 16.7% i 3.015.000 (cinc capítols)

4. “El síndrome de Ulises” (Antena 3): 16.6% i 3.040.000 (dos capítols)

5. “Herederos” (TVE): 16.6% i 2.897.000 (tres capítols)

6. “R.I.S. Científica” (Telecinco): 15.9% i 2.722.000 (quatre capítols)

7. “Quart, el hombre de Roma” (Antena 3): 13% i 1.958.000 (tres capítols prime estafe) / 9.8% i 677.000 (tres capítols batega night)

8. “Cuestión de sexo” (Cuatro): 9.9% i 1.798.000 (quatre capítols)

RÀNQUING DE SÈRIES VETERANES (PER QUOTA)

1. “Hospital Central” (Telecinco): 26.1% i 4.268.000

2. “El Comisario” (Telecinco): 23.3% i 3.425.000

3. “Cuéntame cómo pasó” (TVE): 22.1% i 3.783.000

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele