sábado, 26 de enero de 2008

LA 1 PREPARA UN ESPECIAL SEMBLANT AL "BRAIN TRAINING"

L'1 estrenarà a mitjan pròxim mes un nou macroprograma interactiu que ensenyarà als espectadors a calcular l'edat del seu cervell i exercitar la seua capacitat mental.

Es tracta de la versió espanyola d'un reeixit programa francés, “Li Grand Quiz Du Cerveau”, que va emetre TF1 esta tardor amb excel·lents resultats d'audiència, segons avança la premsa especialitzada en televisió.

D'esta manera, TVE adapta a televisió la febra actual pel “brain training”, fenomen que va posar de moda Nintendo i que ja està present en tot tipus de suports multimèdia per a animar a la gent a treballar la ment i evitar així el procés degeneratiu del cervell.

El nou programa de L'1 es compon d'una sèrie d'especials gravats en els estudis de la cadena pública en Sant Cugat (Barcelona) que aniran precedits per una intensa campanya publicitària i sèrie d'iniciatives en diversos mitjans de comunicació (periòdics, revistes i Internet) perquè el públic puga anar practicant i millorant el seu rendiment cerebral de cara a l'estrena del programa.

L'espai contarà, per tant, amb un fort suport en Internet, oferint la possibilitat als espectadors de connectar-se les 24 hores, entrenar i comprovar els seus progressos, tant abans com després de l'emissió.

La producció del programa va a càrrec de Gestmusic (“¡Mira quién baila!”, “Tú sí que vales”, “El hormiguero”….). La cadena encara està decidint els presentadors, així com el títol del programa.

Més de 6 milions d'espectadors van veure el programa francés

Carole Rousseau i Benjamí Castaldi van presentar el programa original en TF1, produït per Endemol France, dissabte passat 27 d'octubre a les 20.50 hores. “Li Grand Quiz Du Cerveau” va ser seguit per més de 6 milions de francesos (6.291.000) i una quota del 31.7%, el que el convertix en un dels espais més reeixits de l'any passat en la TV francesa.

La mecànica del programa

Un grup de famosos se sotmeten en plató a una sèrie de proves per a mesurar la seua edat esmenteu i potencial intel·lectual, alhora que els espectadors des de les seues cases, amb l'objectiu d'obtindre després una puntuació sobre 20.

Cada programa es compon de 60 preguntes simples, insòlites o divertides, totes elles cronometrades i realitzades a través de diferents suports visuals: proves en plató, vídeos, fotos, gràfics, etc, que mesuren l'agilitat visual, la retentiva i l'habilitat per a ordenar números o idees.

El concursant de plató i l'espectador reben un punt per cada resposta encertada fins a aconseguir una puntuació sobre 60, la qual han de dividir després entre 3 per a calcular la seua edat mental real sobre 20.

A més de famosos, en el plató també hi haurà diversos grups de professionals que rivalitzaran en agilitat mental i obtindran després les seues respectives puntuacions: les rosses, els futbolistes, els rapers, els intel·lectuals….

Els presentadors oferiran al final de cada programa els resultats obtesos per grups socials, regions, sexes, edats, etc.

Els tests com a esdeveniment televisiu seguixen en forma

El nou programa de L'1 emmarca dins de la tendència internacional dels “tests interactius en televisió” que va posar de moda fa ja quasi 6 anys el format anglés “Test the nation” (“El Gran Test”), del que Antena 3 i Globomedia van produir cinc edicions a Espanya entre 2002 i 2006 dedicades a mesurar la intel·ligència, memòria, fidelitat i maneig de la conducció.

Precisament va ser “El Gran Test de Inteligencia” el que més audiència va tindre, arribant a superar a “Gran Germà”. El format, emés en el prime estafe dominical, va reunir a 4.309.000 espectadors i un 30% de quota de pantalla en la seua estrena en 2002. El programa va ser perdent pulmó després fins a anotar un 14% i 1.690.000 televidents en l'últim test, el de la conducció en 2006.

Cuatro va intentar també recentment provar sort en el terreny dels tests interactius amb “El sexómetro”, dedicat a analitzar els gustos sexuals dels espanyols, encara que no va tindre la repercussió esperada (6.8%).

“Test the nation” va començar com un test d'intel·ligència però després ha tingut diverses variants al Regne Unit, entre elles “Test the Nation: Know Your English Test”, dedicat a mesurar el coneixement que tenen els anglesos del seu idioma (25% i 31.7% de share en les seues dos respectives emissions).

A Alemanya, la cadena RTL va emetre en 2005 “Typisch Frau – Typisch Mann”, un test per a posar a prova les diferències entre hòmens i dones (17-18%), i també va testar l'afinitat entre parelles a través del programa “Der Grosse Partnershaftstest”.

Un altre exemple el trobem en la cadena francesa TF1, que va emetre amb èxit “Li Certif” (26.8% de share), programa en què famosos i persones anònimes se sotmetien a un qüestionari basat en exàmens reals d'una escola dels anys 50.

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele