martes, 12 de febrero de 2008

EL POLIGRAF TORNA A TELECINCO EN PRIMAVERA

Telecinco ha arribat a un acord amb la productora Boomerang ("Fisica o Química", "El Diario de Patricia") per a posar en marxa la versió espanyola de “Nothing but the truth”, un reeixit concurs de la Fox basat en la tècnica del polígraf aplicada a persones anònimes, segons avançava este matí la premsa.

La cadena i la productora encara no tenen decidit el presentador ni el títol, ja que el primer que es remenava inicialment -“El octavo mandamiento”- està registrat.

Els responsables del programa, l'estrena dels quals està previst per a primavera en horari estel·lar, ja tenen seleccionat a l'expert que s'encarregarà d'interpretar els resultats del polígraf.

En este sentit, queda descartat l'especialista José Antonio Fernández de Landa (“La hora de la verdad” i “En Antena”), ja que este manté contracte d'exclusivitat amb la cadena de Planeta fins al 2009, així com al portugués Amável Sanches (“A tu lado”).

Un gir de femella al format del polígraf

“The moment of truth”, títol que rep el programa en la Fox, és un dels “25 formats nous d'esta temporada”, segons la selecció de The Wit que va publicar la premsa televisiva. Distribuït per Reveille Internacional, el concurs s'està produint ja en 23 països, inclosos Regne Unit, Alemanya, Itàlia, França, Brasil i Colòmbia.

El format fa una volta de femella al programa del polígraf al sotmetre a un qüestionari de 21 preguntes a una persona anònima, les respostes de la qual són analitzades després pel polígraf per a determinar si ha dit la veritat en totes elles, i en este cas obté mig milió de dòlars com a premi.

“Et diuen els teus familiars i amics tota la veritat”? , “què fosc secret amaguen les teues sèries volguts?”. Són algunes de les frases que la Fox utilitza com a reclam per a publicitar el programa en el seu web.

Els concursants responen a qüestions sobre la seua personalitat i de situacions que han marcat les seues vides. Tot davant dels seus amics i familiars. Abans, el concursant haurà respost a 100 preguntes mentres és sotmés a un detector de mentides. Com més honestes siguen les seues respostes, més diners guanyaran. Les preguntes representen diferents sumes de diners segons el seu nivell.

"Alguna vegada has enganyat a la teua dona?", "vols més a algun dels teus fills?" o “verdaderament t'importa la fam a Àfrica?", són algunes de les preguntes a què han de fer front els concursants sense que els tremole el pols, o almenys, sense que ho detecte la màquina.

Bona acollida d'audiència a “The Moment of Truth” en EE.UU.

“The moment of truth” va arrancar fa tres setmanes en la Fox amb una audiència excel·lent de 20 milions d'espectadors i un 20% de share, la qual cosa el situa com el sext programa més vist de la temporada.

El programa ha cedit audiència en les seues dos emissions posteriors, tot i que encara continua reportant bones dades a la cadena de Murdoch. L'última entrega, la del dimecres 6 de febrer, va mantindre el lideratge per a la Fox en la franja de les 21.00 hores amb 15 milions d'espectadors, només un menys que en la segona emissió (16 milions).

La tornada del polígraf a la TV espanyola

"The moment of truth"`supondrá la tornada del polígraf a Telecinco quasi un any després que la cadena decidira "suspendre'l temporalment" -tal com anuncià llavors, al març de 2007-, després de la polèmica que estava suscitant l'ús d'este aparell en l'horari de protecció infantil.

Convé recordar que Telecinco i Antena 3 oferien la prova del polígraf en els seus respectius magacines de vesprada, "A tu lado" i "En antena". Llavors, el programa de Jaime Cantizano (17-18%) avantatjava al d'Emma García (16-17%), si bé ambdós espais eren superats pel contenidor d'actualitat i reportatges de TVE-1, "España Directo", que rondava ja el 19-20% de quota.

Antena 3 va encertar en la tardor de 2006 al traslladar el polígraf que ja utilitzava amb èxit en "La hora de la verdad" a la seua franja de vesprada i aplicat a famosos. La màquina, amb Jose Antonio Fernández de Landa, va alçar les vesprades de la cadena de Sant Sebastià dels Reis amb quotes per damunt del 20% de share. D'esta manera, el magacín que presentava Jaime Cantizano i produïa Boomerang superava en nombroses ocasions al programa de Emma García, “A tu lado”.

Telecinco es va apuntar ràpidament a la moda i va llançar la seua pròpia màquina de la veritat dins del seu magacín vespertí, i més tard també en "Dolce Vita", interpretada pel portugués Amável Sánchez.

Boomerang torna a Telecinco any i mig després de "Salsa Rosa"

El projecte de “Nothing but the truth” va ser oferit inicialment a Antena 3, cadena que el va rebutjar per considerar que el polígraf era una fórmula esgotada en este moment.

D'esta manera, “The moment of truth” suposa la tornada de Boomerang (“El diario de Patricia”) a Telecinco, any i mig després de la finalització de “Salsa Rosa”, últim espai que la companyia de Pedro Ricote i Pepe Abril va realitzar en la cadena de Mediaset.

Boomerang és una productora experta en formats de televisió basats en la tècnica del polígraf, després d'haver produït “En Antena” -que comptava amb “La màquina de la veritat” com a secció estrela- i “La hora de la verdad”, en el que Alicia Senovilla sometía a persones anònimes a la prova del polígraf per a resoldre conflictes familiars. Els dos programes van comptar amb el suport de l'audiència en el seu moment.

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele