lunes, 12 de mayo de 2008

EL PAPA BENET XVI JA TE LA GUITARRA DE CHIKILICUATRE

El papa Benedicto XVI ja té en el seu poder a Luciana, la famosa guitarra de Rodolfo Chikilicuatre, que Jordi Evole, el Follonero, ha aconseguit entregar-li, a pesar de les altíssimes mesures de seguretat que rodegen el Sant Pare, en una audiència papal a què van assistir més de 20.000 persones.

El programa "Buenafuente" estrenarà esta nit les imatges d'este nou repte de Jordi Évole que formaran part del reportatge "Salvados por la Iglesia" que laSexta emetrà el diumenge, 25 de maig.

En este document, El Follonero i el seu equip van viatjar a Roma i van aconseguir acostar-se al papa Benedicto XVI, en una concorreguda Plaça de Sant Pere, i entregar-li com a regal la guitarra de Rodolfo Chikilicuatre.

El propi Jordi Évole ho compta en el seu blog: "Volíem que el regal fóra autòcton. I que hi ha ara més autòcton que la guitarra de Rodolfo Chikilicuatre? Per a nosaltres, més que la guitarra, l'important era saber la dificultat que podia tindre acostar-se al papa. Encara que reconec que regalar-li la guitarra del Chiki Chiki és més televisiu que regalar-li unes botifarres de Burgos".

L'entrega de la guitarra de Chikilicuatre al papa serà un dels moments mes destacats del programa, però no l'únic. "Encara vam estar més prop del papa. No jo, però sí que un dels nostres infiltrats", conta Jordi Évole. "Tenim proves. Hi haurà més fotos, però encara no les hem revelat… "

Així va ser el repte

Els fets van tindre lloc fa uns dies en la Plaça de Sant Pere de la Ciutat del Vaticà. Un equip del programa "Salvados", desplaçat fins allí, va assistir a una de les audiències que el papa realitza cada dimecres en l'esmentada plaça.

Entre l'equip, dos nóvios de Sabadell van ocupar un dels llocs reservats als novençans que van vestits de nóvios a este tipus d'audiències papals, en les que es congreguen més de 20.000 persones.

Després de quasi quatre hores d'espera, i quan Benet XVI estava a punt de pujar-se al seu Papamòbil per a abandonar la plaça, la nóvia –Seguint les directrius de El Follonero- va cridar la seua atenció i li va entregar la guitarra Luciana que ha fet famosa Rodolfo Chikilicuatre. A pesar de les estrictes mesures de seguretat, Benet XVI va agafar el regal amb les seues pròpies mans i li la va passar a un dels seus ajudants, li va donar la mà a la nóvia i va continuar saludant uns religiosos que també havien assistit a l'audiència.

Tota la pel·lícula dels fets, que el Follonero conta en el seu blog www.jordievole.com , podrà veure's el diumenge 25 de maig, a les 21:30 en laSexta, en el primer capítol de Salvados, titulat "Salvados por la Iglesia". En esta nova entrega, a banda de la visita al Vaticà, Jordi Évole sol·licita personalment una entrevista al Cardenal Rouco Varela, conversa amb un bisbe sobre el seu sou i compra uns dolços en un convent de clausura de Sevilla.

Així serà "Salvados por la Iglesia"

"Després de 'Salvados por la campaña', laSexta ens hi ha encarregat nous programes. Seran reportatges que mesclen el periodisme (poc) amb l'humor (esperem que molt), seguint el solc de Jiménez Losantos", explica irònicament Évole en el seu quadern de bitàcola.

El nou especial de El Follonero donarà pas a altres reportatges sobre diferents temàtiques, "cada una d'elles ens salvarà d'alguna cosa", assegura Évole, qui avança que en "Salvados por la Iglesia" hi haurà "nous infiltrats, i nous descobriments: personatges que mai havíem vist per la tele i que tenen molt que contar".

"Salvados por la campaña", l'estrena de laSexta més vist del curs

El Follonero va estrenar el passat 24 de febrer el primer dels dos especials de "Salvados por la campaña", un programa en què va aconseguir que Sabater i Rajoy es posaren d'acord en una cosa: els dos van recolzar i van recomanar l'espai en què Jordi Évole muestraba amb ironia el cor de la campanya electoral.

"Salvados por la campaña" va anotar el dia de debut un 6% de quota i 1.168.000 espectadors, el que el va convertir en l'estrena més vist del curs en laSexta. Per la seua banda, la segona entrega de l'espai, emés el diumenge 2 de març, va registrar un 5.7% i 1.073.000 seguidors.

Un programa ple de reptes

En una campanya electoral està tot calculat al mil·límetre: el moment que sona la música quan entra el líder, el missatge que cal llançar quan connecten les televisions, els jóvens que es col·loquen en la grada darrere del líder… Però, segur que està tot tan mil·limetrat? El Follonero va demostrar en "Salvados por la campaña" que la macroestructura d'una campanya és vulnerable.

Jordi Évole va fer un seguiment estricte de la campanya electoral, de forma irònica i divertida, mostrant sense rubor com pot de vulnerable arribar a ser la maquinària dels partits; la tendència dels líders a l'escenificació d'escenes típiques i tòpiques de la campanya; els tics propagandístics i efectistes que compartixen els uns i els altres; i en general el circ que representa una campanya electoral, amb els seus esforços, il·lusions, i estratègies.

No hay comentarios:

Temps de Tele

Temps de Tele